söndag 30 januari 2011

Helgen som gått...

Det är väl bäst att jag sammanfattar hela helgen nu när jag är en så dålig bloggare, jag ska skärpa mig, jag lovar!!

Fredagen började i körka med klapp & klang, jättemysigt. Jag och Mejjis trivs verkligen där, jag älskar att se hur Meja-Lisa agerar annorlunda för varje gång som går. Efter det blev det barn o mamma-häng här hemma, såå mysigt att äntligen få ha alla här hemma hos oss.
Linus och Mejjis var de enda som fastnade på bild...


Mamma och pappa kom förbi en sväng framåt kvällen. Mejjis hängde gärna hos mormor...



Sen åkte vi till U & J och intog en jättegod måltid, pratade och umgicks. En fin fredag till ända.

Lördagen startade vi med att ta tag i resterande kartonger och alla prylar som stod i uterummet, vi hade bestämt att uterummet skulle va tomt när den här helgen var över. Vi hann en bra bit innan det var dags att börja laga lunch till bror plus barn som skulle komma på besök. Mamma o pappa dök också upp. Vi hängde hela eftermiddagen. Här är tre galna tjejer som lekte så det stod lek ut ur öronen, Tova, Ellen och mejjis...






Efter att alla åkt hem så dök Hilli och Elle upp. Ni förstår att jag är i himlen när mina nära o kära kommer och går i vårt hus. Vi satt o babblade, drack te och myste. De hade med sig fina presenter också, en bukett tulpaner och en flugsvamp-sparbössa. Underbart fint, TACK! När de gått hem var det bara några timmar kvar av kvällen och Joel och jag insåg att vi var hungriga, vi lagade en utsökt lördagsfestmåltid:). Joel gräddade våffler och jag gjorde mig tre knäckemackor o en kopp te. Lyxigt!! Ha ha...

Hilli, jag och Elle myspyste!
Söndagen bestod av att fixa klart uppdraget att få tomt i uterummet. Klockan 12 var vårt mission avklarat. Härligt!! Då dök Fridha och Sixten upp med Kebab, mums. Joel slängde i sig sin och fortsatte vara effektiv, han rensade lite i garaget samt var ute och skottade snö. Jag, Fridha, Sixten och Mejjis hade en mysig eftermiddag. Sen kom Dingtunaligan på besök, vi fikade och de kollade in vårt hus, vi fick en gäng tulpaner oxå. Tack för trevligt besök!

Mejjis tog sig ett bad innan det var dags att gå till Mariah och välkomna henne till kvarteret. Hon hade kommit i ordning och fått det jättefint i sitt radhus.




Ja nu är denna helg snart slut, vi har kollat solsidan och ätit popcorn nu på kvällen, snart är det dags för sängen. Ha en fin vecka!

1 kommentar:

  1. vilka fina kort..tack för trevligt häng i fredags fast det blev sånt hattande fram och tillbaka..så är det när man ska sälja saker:-))
    du är så duktig att skriva, verkligen intresssant blogg..som sagt kul att få så mycke tulpaner..jag älskar oxå det..fick en fin bukett av min mor i dag..sköt om er så hörs vi nått i veckan..kram på er

    SvaraRadera