måndag 24 januari 2011

Helgen som gick...

Nu är vi på plats i vårt nya hus, har sovit 2 nätter här. Det känns jättekul.
Jag ska väl ta och sammanfatta helgen som gått.

Fredagkvällen bestod att packning av det sista, det sista är alltid mer än vad man tror. Men det gick bra i allafall. Klockan 23.00 fick Joel ett SMS av herr flyttkompis som skulle bidra med lastbil, han hade fått magsjuka!! Ha ha...ja men det löste sig, flyttkompisens fru fick fixa fram lastbilen så vi fick låna den ändå, det var skönt!!

Packar det sista

Måste få lite "packnings-vin" så packningen blir lite roligare. Dock var detta glas det enda som inte var nerpackat:)

Mejjis har ju fått en tand och det resulterade i "dålig mage", därav blev jag tvungen till att tvätta denna fredag också.

Tillslut kände vi oss färdiga och slog oss ner i soffan med en skål popcorn och en cola, sen GOD NATT!


Lördagen började med att jag fixade mackor till flyttkillarna och sen packade och fixade det sista. Lastbilen gick två vändor och min bil var fullpackad. Men tillslut var vi på plats. Dagen bestod av många trevliga besökande. Det blev en perfekt flyttardag! Emelie kom över med en "Välkommen till kvarteret-gåva" och det gjorde även Fridha (vårt favvo-vin). Tack snälla ni!!
Stort tack till alla som hjälpte oss att flytta, tur att ni finns!


Vår nya "granne" Emelie kom över med en underbar gåva, en korg fylld med massa härligheter, bla hennes nybakade bröd. Detta blev en perfekt söndagsfrukost.

Det blev fullt hus. Killarna kollade handboll och vi tjejer babblade.

Det bästa som hände denna helg var att vi har fått "BÄBIS nr 2, och inte nog med det, vi fick ha familjen Hassona/Orr här hos oss under kvällen och vara med innan det var dags att åka till förlossningen.
Min vän Sofia är superkvinnan nummer 1, hon sitter alltså här hos oss på lördagskvällen och har värkar, Jenny "klockar" värkarna. I mellan värkarna sitter vi o pratar men så i mellanåt ser vi hur Sofia "andas" men sen så är hon med i samtalet igen.
Runt 22.00 lämnar de oss för att åka hem och ta ett bad, sen vid ca 23.30 (kanske inte har rätt tid men jag tror det var där i krokarna) åker de in till förlossningen och sen kl 03.30 är lilla NELLI född. (Jag tror hon ska heta Nelli men jag vet inte hur det ska stavas).
Välkommen till världen fina flicka och grattis till resten av familjen

Har du en värk nu? Undrar Jenny. JA säger Sofia och ler:)
Jenny för protokoll över värkarna

Superkvinnan som har en värk precis när jag tar detta kort. Så här såg inte jag ut när jag hade värkar;)

Pappa Niklas försöker koncentrera sig på handbollen.

Tack alla som bidrog till att detta blev en underbar helg. Nu är vi på plats och kallar oss nu för Köpingsbor!

5 kommentarer:

  1. Hallå..Först å främst så hälsa ett stoort GRATTIS till Sofia o lilla bäbis,va kul..
    Sen va skönt att det gick så bra med flytten för er..Hur är det med Meja-Lisa?..//Kram vi ses nån dag..Lotta

    SvaraRadera
  2. Helt sjukt att hon sitter och ler Hassona! Önskar jag blir som hon om jag får vara med om en riktig förlossning med värkar!

    SvaraRadera
  3. Vilken superwoman! Hälsa & gratta!

    & kul att flytten gick bra!

    kram

    SvaraRadera
  4. Jag hälsar och grattar!!

    Lotta, med meja-Lisa är det bara fint, hon undrar nog vart hon är...men nu var det sista gången hon behöver flytta innan det är dags att flytta hemifrån.:)

    Kram

    SvaraRadera
  5. LORD, så där såg jag inte ut när jag hade värkar :-) Häftigt!

    Ja usch för magsjukan i vårt hus. Men bra att det gick att lösa ändå! Vi kommer så fort vi bara kan, C är i Italy nu :-(

    Ha en fin dag nu Köpingsbor ;-)

    Kram S

    SvaraRadera