lördag 26 mars 2011

Mera ägg...


Ni vet ju att på fredagar går vi på klapp & klang i Köpings kyrka, där vi sjunger och fikar.
Vi har nu varit där så gott som varje fredag sedan i september, och det gör ju att jag lätt går och trallar på låtarna vi sjunger och detta i sin tur gör att sambo Joel också snappar upp en och annan textrad.

I dag har vi ett exempel på det, jag lagade lunch till Joel och hans kompis men insåg att det inte skulle räcka till mig så jag stod och funderade på vad jag skulle äta. På köksbänken ligger tre ägg från frukosten och Joel säger:
-Ät ägg.... (uppehåll).....så får du skägg.

Ni som går på klapp & klang vet vilken låt det är. Alla barnen får ett litet ägg som låter när man skakar på det, och med det i händerna sjunger vi...

Ägg ägg mera ägg, ät så får du skägg.
Tycker du att ägg är gott då är du en igelkott.

Ja nåt sånt sjunger vi där i Guds hus. Tokiga Gud och tokiga Joel!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar