torsdag 29 september 2011

Mejjis-uppdatering!

Det var längesen jag präntade ner Meja-Lisas färdigheter så det är väl bäst att jag gör det. Annars har jag ingen aning om hur min 16 månaders tjej var.

Det är konstigt det där med att man glömmer så lätt. Just när man är i en tid så tror man att man ska komma i håg det för alltid men så vips när ytterligare några månader gått så har man glömt det.

Jag kan märka det när jag är med mina kompisar som har barn som är 8 månader yngre än Mejjis. De frågar nån fråga om hur Mejjis gjorde osv, men då är det totalt borta:(

Så jag ska ta och berätta om min stora lilla flicka...

Just nu är hon helt ljuvlig, hon är så framåt, duktig och glad. Jag njuter verkligen av den här tiden med henne. Det är inte mycket ledsamhet och tårar.


Hon säger inte många ord än, det är fortfarande bara mamma, pappa(babba) och titta som gäller. men hon förstår så jäkla mycket.
Säger jag att vi ska gå ut så går hon till trappen och hämtar sina skor, hon ger även mig mina skor.
Säger jag att vi ska byta blöja så går hon till badrummet.
Säger jag att vi ska gå o sova så går hon till sängen och likaså om hon ska äta så går hon till köket eller sin stol.

Var är ankan, bollen, bananen?? osv. Då pekar eller hämtar hon föremålet.


Hon äter helt själv men det har hon nog gjort i ca två månader.


Hon älskar när både pappa och mamma är hemma, då är hon i sitt esse.


Hon har dille på skor, mössor och nappar:)


Äpplen från trädgården är en stor favorit. Vi har en korg med äpplen ute på trappen och där tar hon alltid ett äpple när hon går förbi.

Hon har åtta tänder.


Hon älskar dagis. Det är lycka att få lämna en så glad tjej. När jag kommer och hämtar henne kommer hon springandes och kramar mig för att sen gå tillbaka och fortsätta leka.


Sover från ca 19 till ca 06.30. Vaknar runt tre, stoppar i napp och stryker lite på henne. Vaknar runt fem och får välling, somnar om till ca 06.30.


Kanske inte så roligt för er att läsa, men jäkligt bra för mitt minne:)

1 kommentar: