söndag 26 februari 2012

Skön helg


Jag har haft och har en jätteskön helg, den har innehållit lite av varje.
Det är bara så tråkigt att jag inte kan lägga upp bilder på bloggen från mobilen, det gör att jag blir sämre på att blogga:-(
Jag hoppas att jag kan få någon ordning på det.


Fredagen innehöll mamma & barn-häng. 3/4 av familjen Hassona/Orr stannade även över kvällsmat och lite fredagsmys med popcorn i soffan.
Sen var jag jättetrött och somnade innan tio.
Joel var på kryssning så jag och Mejjis var själva hemma.


Lördagen bjöd på solsken så jag och Mejjis slängde i oss frukosten och sen gick vi ut på gården.
Jag klippte och räffsade i en rabatt och Mejjis gungade, åkte snow racer på gräset och sopade snö.
Helt underbart att känna solen värma mot kroppen.

Sen var det dags för sexårskalas hos Meja-Lisas kusin Tova.
Hon bjöd på tacolunch och glass mm till efterrätt. Mums tyckte vi.

På kvällen kom pappa Joel hem, då sov redan Meja-Lisa. Men jag blev uppvaktad med parfym och choklad. Tack snälla!
Vi åt popcorn och smågodis och kollade melodifestivalen.
Närmare klockan tolv vaknade vi båda två sittandes i soffan och insåg att vi sovit i två timmar, ja det var bara att pallra sig upp till sängen och fortsätta sova.

Söndagen bjöd också på sol så även då blev det en snabbfrukost för att sedan bege oss ut i det fina vädret, det var dock lite kallare än de tidigare dagarna.

Lek i lekpark tyckte Mejjis var jättekul så där stannade vi en lång stund.
Lite påhälsning hos Emma & Peter hann vi också med.
Sen träffade vi på Mariah och hon bjöd med oss hem på lunch och där blev vi kvar hela eftermiddagen. Vi åt, fikade, shoppade skor på nätet, spelade tv-spel, åkte en sväng till Big Inn mm mm.

På hemvägen träffade vi på familjen Andreasson så det blev lite prat och lek i lekpark innan vi gick tillbaka till vårt lilla bo.
Väl hemma har vi bytt sängkläder och städat vårt och Mejjis sovrum, skönt. Joel har skruvat upp en tavellist och några krokar på min beställning.

Nu har Mejjis precis somnat så det börjar bli dags att slå sig ned i soffan för att ägna oss åt söndagsmys!!

I morgon har jag och Mejjis ledig dag, det känns helt fantastiskt!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar