måndag 19 mars 2012

Nygamla tröjan...


Måste berätta om en lite rolig sak.
En dag förra veckan när jag träffade min kompis Mariah tyckte jag att hon hade en snygg tröja på sig, en vit grovmaskig stickad tröja, tunn fast ändå stickad. Precis en sån jag letat efter.
Jag säger såklart till henne att hon har en snygg tröja och undrar om den är ny?!
- Det är ju din gamla, utbrister hon.

Fniss!! Jag tror det var en kväll i somras som hon frös när hon var hemma hos mig så hon fick låna en tröja. Hon tyckte om den så hon fick den av mig.
Den var mycket längre då, men hon hade kört den i torktummlaren så nu var den perfekt lång.

Hon hade en snygg sjal på sig också som jag fluktat efter en längre tid.

I går kom hon förbi hemma hos mig och jag fick detta fina lilla klädpaket (plus en tröja till) av henne.
(Allt det fick jag för 200kr som hon var skyldig mig)
Tack snälla Mariah, jag älskar min nygamla tröja!!

Det är bra med en kompis som har mycke fina kläder. När hon tröttnar kan jag göra bra byteshandlar.

Ni ser inte så mycket av tröjan och sjalen, men fina är dom i allafall!!




1 kommentar:

  1. Och jag som tyckte du hade en ny snygg tröja, skulle säga det men nånstans efter vägen föll det bort ... Fin fin! E

    SvaraRadera