onsdag 21 mars 2012

Onsdag



Onsdag betyder, som ni säkert vet vid det här laget, halvdag för mig och Tokan. Det är helt fantastiskt att ha de här lediga timmarna på eftermiddagen. Antingen hittar vi på något med kompisar eller så åker vi hem och myser.
Vi får se vad det blir idag, inga planer än så länge. men jag tror i alla fall att vi åker direkt hem så Mejjis får sova och så får vi se vad jag tar mig för. I bland när jag kommer hem är jag full av energi och vill bara fixa och dona hemma men ibland är det platt fall på soffan.
Båda är lika skönt!

Här på bilden ovan så ser ni lite av vår trädgård (framsidan), så här ser den ut i mars 2012. Det är så kul att rensa bort allt gammalt och se det nya färska och gröna träda fram.
Inte trodde jag att jag/vi skulle uppskatta att fixa och greja i en trädgård, men det är kul att upptäcka att man kan ändra sig.
Jag tror att både jag och Joel gillar det här "förarbetet" mest, när vi verkligen ser resultat. Sen under själva "säsongen" vill vi nog mest bara vara. Som tur är så har vi en välplanerad trädgård att det inte är så mycket mer att fixa med. Gräsklippning och rensa mellan plattorna är nog det vi får syssla med på våra lata sommardagar.

I går kväll tränade jag, jag var inte speciellt sugen när jag satt mig på cykeln och hojjade dit, ville helst stanna kvar hemma i soffan. Men väl där så är det ju så himla kul och skönt. Svetten bara dryper och varenda muskel är slutkörd.

När jag hade tränat klart och kom ut och skulle sätta mig på cykeln så inser jag att jag tagit med mig Joels nyckelknippa, och där finns såklart inte min cykelnyckel!!!!
Pust!!
Efter att vi insett att min cykel (med cykelkorg och barnsadel) inte fick plats i Sofias bil så drog snälla Fridha med sin bil hem till mig och hämtade MIN nyckelknippa.
Tack tjejer för att ni hjälpte mig!

I kväll ska jag hem till glada Jessica Persika. Te-kväll med bubbelbad och bastu står på schemat för kvällen.
Jag tror inte den här onsdagen går att misslyckas med, den kommer bli toppen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar