torsdag 29 mars 2012

Vår Toka

Jag lämnade en glad och sprallig Meja-Lisa på dagis i morse, en Meja-Lisa som jag gärna hade lekt med hela dagen.

Hon har varit lite snorig och tjock i halsen den senaste veckan och det har säkert stört henne, hon har varit rätt lättstött och då gärna velat göra precis tvärt emot vad jag och Joel vill.

Men så i morse var hon så där ljuvlig igen. Låg ner när vi skulle byta blöja, skrattade och tokade sig, streta inte emot vid klädbyte, tog på sig ytterkläderna utan att springa iväg fem gånger först, jag fick till och med tvätta henne runt näsan (Det ni!!). Ja det var en sån morgon som gör att jag känner mig pigg och glad och får vårkänslor i hela kroppen.

Längtar så efter ledig tid då vi bara kan leka hela lilla familjen, göra det Mejjis vill, i hennes takt!!

Apropå vad Mejjis vill, hon är väldigt bestämd vad hon vill och inte vill göra.
De senaste dagarna på dagis så har de gjort handavtryck och påskpynt. Men inte Meja-Lisa, nej hon ska absolut inte göra sånt, hon säger bestämt nej och väljer att leka med annat.
Och självklart får hon bestämma det själv men jag hade ju gärna fått med mig en liten påskkyckling hem, fniss!!

Hon är härlig vår tokiga lilla Toka.


Älskar dig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar