tisdag 24 april 2012

Besök!

Hej på er!

I kväll har Mariah varit här och förgyllt min kväll. Vi har käkat, fikat, pratat och druckit lite vin.
Meja-Lisa var med till halv åtta men sen däckade hon i soffan.

Linas matkasse stod för maten, det var en god kycklingrätt. Det blev mycket mat så matlådor fick vi också.

Meja-Lisa är fortfarande inte bra, usch och fy!!!
Jag och mamma fick inte ner febern på hela förmiddagen, den låg runt 40 grader hela tiden och Meja-Lisa sov eller låg bara hela tiden.
Jag ringde 1177 och de tipsade om att köpa "nästa storlek" på alvedon. Sagt och gjort, jag åkte till apoteket och inhandlade det.

Äntligen fick vi ner febern. Meja-Lisa var rätt så pigg och glad hela eftermiddagen...tills hon somnade i soffan.

Nu senare i kväll hörde jag att hon var ledsen och kände då att hon var varm.
Febertemp = 40.6!!
Va farao går den inte bort för?!

Nu får jag vänta till i morgon och se hur hon mår då.
Är hon inte bättre får jag ringa igen.

Nu ska jag gå upp och lyfta över henne till min säng så jag har koll på henne under natten.
Typiskt att Joel är borta när det är sjukstuga här hemma.

Vi håller tummarna för en frisk dag i morgon, gör det ni med!!

Kram till er


Mitt middagssällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar