onsdag 25 april 2012

God natt

Snart dags att sova men först måste jag ju skriva lite till er.

Jag fortsätter väl min sjukrapportering.

Vi var ju till doktorn i dag igen med Meja-Lisa och tog nytt stick i fingret, halsprov och lyssnade på hjärta, lungor, kollade i öronen och ögonen. De tog även tempen och den visade 40.3 grader.

Crp-värdet var på 200 och ska vanligtvis ligga runt 9, det betyder att Mejjis har en kraftig infektion i kroppen, vad vet dom inte.
De såg att hon var lite röd i halsen men halsprovet visade negativt.

Nu har vi fått penicillin som ska tas två gånger i kväll och två gånger under dagen i morgon och sen ska vi tillbaka och ta nytt Crp-prov i morgon. Då ska värdet ha sänkts (hoppas vi).

Fick ikväll höra att en annan liten tjej varit inne för samma sak och hon hade dubbelsidig lunginflammation. Det var det inte nå prat alls om i dag hos doktorn. Hoppas verkligen inte att det är det Mejjis har.

Hon fick en dos penicillin direkt vi kom från doktorn, sen ska jag ge en runt tolv i natt.
Hoppas verkligen det här hjälper nu. Vill inte se siffren 40 på termometern i morgon!!!

Mormor och morfar kom hit ikväll och då passade jag på att åka iväg på Me&I-partyt, det var kul att hänga med fina tjejeroch skratta lite.
Jättekul att min vän S bjöd in sig själv. Härligt att få träffas en sväng mitt i veckan.

Innan jag åkte iväg var Mejjis uppe och lekte lite med morfar, det var härligt att se henne leka och skratta. Men orken är nog inte den bästa så hon hamnade i soffan rätt så snabbt igen.

Nu får ni hålla tummarna att den här natten blir bra. I morgon kommer Joel hem igen, han är så efterlängtad, av både mig och Mejjis.
När Mejjis är som mest ledsen så skriker hon efter pappa, det är så jobbigt nu när han inte är hemma.

God natt!!!

Har ingen färsk bild att visa er så det får bli denna på Mejjis och fotografen Lasse. Mejjis var så himla pigg och glad den här dagen. Längtar så till hon är sitt rätta jag igen.

5 kommentarer:

  1. Hej Sofia!
    Tråkigt att Meja-Lisa är sjuk! :( Det var nog min lilla tjej du fick höra om hos Fridha igår kväll? När vi sökte vård var Tyra väldigt tungandad och Crp över 200 även på henne, men det var just hennes andningsbesvär som gjorde att lunginflammation misstänktes redan från början. Sen tog det dumt nog två dagar från att vi sökte tills de på andra omgången röntgen kunde se att det var det och då hade hon hunnit bli väldigt mycket sämre och va inte vaken alls. Hoppas penicillinet fått ner Crp och att din lilla tjej blir frisk och kry nu :)

    Får väl passa på att berömma för en väldigt bra och intressant blogg, följer er dagligen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för fina ord!!

      Usch, er vända kan inte ha varit kul:-(
      Jag ska ta upp lunginflammation när vi kommer till doktorn idag.
      Meja-Lisa hade ju oxå svårt att andas i slutet på förra veckan, men det gick över.
      Tusen tack för dina ord i allafall.
      Fortsättning följer!

      Kram från mig

      Radera
  2. Usch stackars lilla tjejen. Jobbigt att hon har så hög feber men det gör nog susen med medicin. Visst är det jobbigt när de små är sjuka, man lider sååå med dem. Hoppas att hon kryar på sig nu så att hon kan busa på som vanligt igen. Hur går det förresten med fotandet utan autoknappen? :-)
    Kram// ammi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ammi.
      Ja nu hoppas vi att vinden har vänt. Nu orkar inte den här mamman med att se sin lilla Toka hängig mer.

      Fotandet har det varit lite dåligt med;-)
      Har tagit lite bilder men inte knäppt som en galning.
      Men i Turkiet, då du!! ;-)

      Kram

      Radera
  3. ALLTID mysigt att träffas, dig och dina härliga vänner också!!!

    Kram S

    SvaraRadera