tisdag 29 maj 2012

Morsdag och cykeln åter


Tack underbara unge och ungens pappa för fin morsdagspresent (en dag försent)
Jag fick en plattång med en fin liten lapp till.

Jag fick presenten igår när jag kom hem från jobbet, men vet ni vad?! Jag hade varit och köpt en plattång till mig själv på lunchen, fniss!!

Min gick sönder i helgen och jag stog och svor i lördags när vi skulle iväg på fest.

I dag gick jag och lämnade tillbaka den jag köpt!

Vet ni vad igen?!?
I dag kom min cykel tillbaka.

Min kompis ringer till mig och säger att hon tror att hon ser min cykel på stan, på cykeln sitter en av stans "kändisar", en sån som hänger högst upp på stora gatan.
Jag drar iväg dit och som tur är så har precis två poliser kommit till platsen, av någon annan anledning.

I allafall så så börjar killen på min cykel cykla iväg och då talar jag om för polisen att han cyklar iväg på min cykel. Polisen drar efter killen och jag åker tillbaka till jobbet.
Efter ett tag ringer de och säger att de har min cykel och att de kommer förbi med den på jobbet.

Slutet gott, dock hade han slitit av tyget och spännet på barnsadeln men jag har varit iväg och köpt nytt spänne. Så nu kan vi cykla igen.
Måste bara fixa nytt lås!!

Kram till er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar