torsdag 27 september 2012

Hall

Vi fortsätter väl en vandring genom huset.
Utanför kontoret har vi en liten hall.

Vårt hus var, när det byggdes, ett lägenhetshus. Det var fyra stycken likadana "ettor". Ett rum och kök.
Därför har vi ju fyrdubbelt av allt, ja inte riktigt allt eftersom det byggts om lite under åren (72år gammalt är vårat hus).
Men övervåningen är sig lik gissar jag.
När man kommer upp för trappen finns det en hall, ett tidigare kök och ett stort rum åt vardera håll.

Här på bilden ser ni en av de små hallarna...


Varje hall leder ut till varsin liten balkong.
Jag tror vi har varit på en av balkongerna en gång. Finns liksom inget behov för dom.
De borde skrubbas och göras fina.
Kanske kan de få lite granris och ljusslingor till vintern.

Stolen på bilden skulle jag vilja måla svart, men kommer aldrig dit. Eller så kanske jag hittar nån annan stol som jag målar svart, vi får se.

Torsdag idag, snart helg igen. Tiden bara rinner iväg. STOPP!!

I kväll är det "tjej-kväll" här i vår lilla stad. Affärerna har öppet till 22 och det är lite extra mysigt på stan med bra erbjudanden....och så är det nästan bara tjejer på hela stan.
Det kan ju bli nåt.

Ha en bra dag så ses vi snart igen.

1 kommentar:

  1. jasså tjejkväll på stan. då vet jag var min mamma är i kväll alltså :)
    Vad fint ni har det. jag älskar stolen och förstår tanken med svart. men den är fin som den är med.. kanske du hittar en annan att måla svart som sagt :)
    (jag har stol stopp här hemma.. älskar stolar! :)
    Ha en fin kväll på stan då.
    Kram!

    SvaraRadera