torsdag 20 september 2012

Torsdag

Mitt fina skåp


Arbetsveckans sista dag. ljuvligt.
Allt går ju lite tyngre när man är förkyld, så lite ledighet kommer sitta fint.

I dag skulle man förstås vara ledig, vädret ser ju fantastiskt ut.

I går kväll hade jag och mina tjejer en mysig och trevlig kväll.
Vi åt taco, färgade utväxter, frossade i Mariahs avlagda kläder, drack te och bara hade det gott.
En välbehövlig kväll.
Tack för den!


Jag fick frågan om vart den lilla lådan/hyllan kom i från, den som sitter ovanför skänken och som skymtade på en bild i ett tidigare inlägg.

Det är en liten halvrostig zinklåda som jag hittade på fyndavdelningen på Åsby trädgård.
Jag köpte den för en tjuga och när jag kom hem önskade jag att det hade funnits fler. När jag var där nästa gång så ser jag att de har jättemånga fler på borden där alla blommor står.
De användes för att ställa blommorna på.
Jag fick då köpa två till som jag nu har på väggen bredvid min säng, i stället för nattduksbord. Två borrhål och två skruvar och vips så har man en hylla.

Jag använde en i julas som adventsljusstake, med fyra blockljus i.

Sånt fynd som jag gillar, som man kan ha till så mycket.

Åk till Åsby!



Ha en mysig dag, och du som är ledig, gå ut och frossa av ljuset. Det gör dig gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar