fredag 26 oktober 2012

Min dag

Den här fredagen får fem F av mig, den har innehållit så mycket bra.
 
Visst började det lite trögt, med en liten tjej som var lite grinig och känslig.
Det snurrar runt lite bassilusker på dagis så det kan ju vara något på gång.
Men än sålänge är det bara lite rinnig näsa och så det lite känsliga humöret.
 
Dagisfoto stod först på schemat.
Rinnande näsa, rödflammig runt munnen och elektriskt mösshår....ja men hon kan ju bara bli söt.
 
Under tiden det fotades på dagis drog vi några tjejer och åt frukost på stenugnsbageriet här i stan, i två timmar satt vi och babblade, åt macka, åt bulle, drack te och bara hade det bra.
Vilken fredagsstart.
 
Hemma igen...
Meja-Lisa somnade och jag la mig på soffan och kollade tv4play och svtplay. Gjorde inte ett handtag, bara låg där.
 
På eftermiddagen kom en gammal vän på besök, en tjej med pyssel, tankar och värme i kroppen.
Med sig hade hon sin fina dotter Gry.
Det tog inte lång stund innan tjejerna (de små) tagit av sig kläderna och sprang runt i enbart trosor.
Inget artigt, strikt "förstamöte" här inte.
 
Vi mammor satt och babblade i fyra timmar och jag tror bara vi var och snuddade på allt vi ville prata om, häftigt när det finns så många ämnen man vill tömma ur.
 
Jag glömde helt att fota den här dagen, illa...
Men jag fick en liten present av gästerna och den kunde jag ju fota i alla fall...
 
Tekopp med stickad "tröja", kex, te och en liten sked.
 
Efter gästerna gått tog jag och Mejjis oss ett bad sen bad Meja-Lisa att få gå och sova. Sagt och gjort.
Jag har suttit i soffan med en skål popcorn men nu börjar jag bli trött (21.10)
 
Joel är på kryssning så jag och Meja-Lisa har sängen för oss själva, tror hon får sova med mig i natt. Mysigt.
 
En perfekt dag till ända.

1 kommentar:

  1. Åh Sofia vad mysigt det var. Håller med dig, vid snuddade vid så mycket, hade velat ha så mycket mer tid men är så glad att vi fick den tiden vi fick!
    Var så härligt att få se erat fina hem i verkligheten och du märkte ju att både jag och Gry kände oss väldigt hemma ganska snabbt ;0) Tros att det inte slutade att jag sprang runt i bara underbyxorna =0)
    Gry har somnat som en stock här i soffan och jag sitter och smuttar på lite rött. Ja du, håller med, denna fredag och framförallt eftermiddagen får även av mig fem av fem starka F!
    Kramar i massor och sköt om er så ser vi till att höras av /ses snart igen!

    SvaraRadera