onsdag 17 oktober 2012

Onsdag

Vet ni vad min lilla Toka gjorde igår?!
Hon gick till dagis utan blöja, och när vi kom dit drog hon ner byxorna och visade stolt upp sina trosor.
 
Hon både kissade och bajsade på toaletten och det blev bara en enda "olycka", när de var ute. Egentligen tänkte de ha blöja på ute men så kissade hon precis innan de gick ut och tänkte att hon kanske skulle klara det. Men är man mitt uppe i lek och har flera lager byxor på sig så glömmer man ju lätt bort sig.
 
-Ja ä duttig!
Sa hon när jag frågade hur det hade gått utan blöja.
Min fina och duktiga lilla tjej.
 
 
Kanske inte så kul för er att läsa om blöjor, kiss, bajs och pottor. Men bra för mitt minne att spara det här.
Sen är det kanske kul för farmor, farfar mfl som inte träffar Meja-Lisa varje dag, så de vet vad hon sysslar med.
 
Till något helt annat...
Jag har märkt att mina "läsare" har ökat en del de senaste dagarna. Jättekul.
Jag blir ju nyfiken på hur det kommer sig?!
Har någon länkat till min sida? Kan jag se när någon länkat till min sida?
Skulle va kul att veta.
Välkomna alla nya läsare!
 
En sak till...
Jag fick tips från min vän.
Ni som stör er på att era bloggar visas med "mobilvy" när man tittar via mobilen. Ni kan avinstallera det om ni loggar in på bloggen via datorn och går in under "mall" och ändrar.
Toppen tyckte jag.
 
 
Lite mer Meja-Lisa "just nu"...
Hon är intresserad av färgerna, hon kan gul och höd (röd) men har lite svårare med blå och grön.
Det är intressant när två saker ser lika ut, då måste det berättas att de är likahana (likadana).
Hon är 2 år och 5 månader.
Hon är pillrig och har bra finmotorik (säger de på dagis).
Hon blir förbannad när hon någon tar hennes saker.
Hon sover jättebra om nätterna, somnar vid 19.30-20.00 och sover hela natten, kommer oftast in till oss tidig morgon och somnar om i vår säng.
 
Hon har tidigare varit väldigt duktig på att leka själv men nu vill hon helst att jag eller Joel är med henne och leker.
 
Det var allt för den här gången.
Ha en bra dag alla ni, jag är så glad att jag har er.
 
I kväll ska jag på massage....och jag ska njuuuuuta, bara så ni vet.
 

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag vet inte. Men har sett att mina tittare, ha ha om man kan säga så;)
    Har kikat in här;) och jag la ju till din blogg i min spalt på sidan, av bloggar jag följer. Innan var du visst bara som en gömd länk för mig själv.. Vilket jag inte fattar.
    Men ja, runda tabletten! Blev det snyggt? Jag älskar ditt bord!!!
    Och indiska, ska vi ta en runda i helgen?? Hade varit roligt!
    Och ja en sak till.. Du kan kolla varifrån din "trafik" kommer, genom att kolla trafik källor, där ser du från vilken länk, vilka ord de söker på etc;) kolla på din bligg sida helt enkelt!
    Ha en jätte fin onsdag! Och vad duktig hon är!! Lilla meja-Lisa!!

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  2. Bra tips :-)

    Låter underbart med massage... Har ju fotvård som ligger och väntar. Ska "bara" boka tid...

    Ha en bra dag, kram S

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du hitta till mig ....dig följer jag redan sedan ett tag .....:)

    Kram

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
  4. Ja precis, gå in under trafikkällor! Där kan man även se vad folk sökt på på Google och sen hamnat på din blogg. Väldigt underhållande i bland! :)

    SvaraRadera