söndag 28 oktober 2012

Sköna söndag

Söndagar gillas av mig, det finns inga krav, bara se till att göra det jag vill.
Och i dag ville jag vara ute, så Meja-Lisa och jag var utomhus i fem timmar.
Vi lapade sol och frisk luft länge länge.
 
Synd att vi inte tog med kameran ut en sån här vacker dag, ni får hålla tillgodo med några mobilbilder...
 
 

 
Vi hann med ett kort besök i kompisen Olles trädgård men annars höll vi till här hemma hela tiden. Jag fick mycket gjort i trädgården, även om det fortfarande finns en hel del kvar. Men nu är i allafall trädgården lite mer redo att få sig ett snötäcke.
 
Joel plockade ihop studsmattan samt bytte till vinterdäck på en av bilarna.
 
Jag tycker det är skönt när vi har gjort lite "nytta" på helgen, inte så att jag tycker att vi ska jobba ihjäl oss, nej mestadels tycker jag att helgen ska innehålla mys, lata stunder och umgänge med härliga vänner.
 
Efter mitt femtimmarspass i trädgården fick jag en liten vilostund uppe i sängen, helt underbart att krypa ner under täcket på eftermiddagen efter att man jobbat hårt. Sen när Meja-Lisa kommer upp och väcker mig efter en timme är ju bara hur härligt som helst.
 
Hemmagjord pizza stod på menyn nu i kväll.
Meja-Lisa sover och snart är det dags för Solsidan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar