torsdag 18 oktober 2012

Zoo bla...

Ja idag är det svårt att undvika namnet Parken Zoo.
Jag såg Kalla Fakta igår och har även sett många inslag på nyhetsmorgon idag.
Usch, Usch, Usch säger jag.
 
Jag har väl aldrig direkt älskat djur (som vissa kan göra), det beror väl kanske på att jag aldrig haft ett husdjur och har heller aldrig haft djur nära mig...men det här, det berör.
 
Och jag skulle inte vilja vara djurparkschefen de här dagarna.
 
Nog om det.
 
Vi fortsätter väl att blicka in lite i vardagsrummet.
Jag har bara porträttobjektivet på kameran så det blir mest dessa närbilder.
 
En vas som jag fick av min vän, grässtrån som satt i en blombukett som jag fick av en annan vän och så en liten ljuslyckta/vas som mamma skulle sälja på min loppis, men den hamnade hemma hos mig istället...
 
 
 
 
En trådkorg som står i ett hörn. Vet inte vad jag ska ha i den, har ni nå tips?
(Filtar har redan en annan plats)

 
Uppe på kaminen står en häst som en vän skulle sälja på loppis, men jag hann tigga till mig den. Det är här bakom kaminen som jag vill ta fram mer av murstocken och sen på kaminen vill jag ha ett gäng bruna flaskor. En så länge är det bara en idé...

 
Ta hand om varandra och ha en bra dag.
Kram från mig

1 kommentar:

  1. ja zoo.. hittar inte heller ord. så nog om det som du säger ;)
    Korgen.. den i zink eller vad man kallar det.
    Ved?
    Jag har två såna som jag fyller upp ved i.
    En stor och en lite mindre, eller du kanske inte behöver ved? eller har veden någon annanstans?
    Annars kan du ställa ner ett olivträd, fikonträd el likn i den med juteväv runt krukan, snyggt ju!
    Ha en fin fin Torsdag!
    Kram

    SvaraRadera