söndag 11 november 2012

Fars dag

I dag har vi firat far. Min far, Joels far och Meja-Lisas far, alla på samma gång.
Vi hade alla här på lunch och fika.
 
Meja-Lisa hjälpte till med maten, så är det alltid nu för tiden, jag kan inte laga mat eller baka utan att hon ska vara med.
Hon ska röra, hälla och fram för allt smaka. Hon ska smaka på allt.
Hon smakar på rå potatis, hon smakar på havregryn-mjölkblandning som ska vara i köttfärsbiffarna, hon smakar på råa frusna lingon och älskar det.
-Mea, mea säger hon (mera mera).
 
Hon får en hel skål och sätter i sig den.
 
 

 
Pappa, morfar och farfar, alla här på samma gång.
Uppmärksamhet hela tiden.
Härligt...


 
Grattis våra pappor på er dag!
 
Meja-Lisa hjälper till att garnera tårtan, det blir bra, hon håller på länge, hon är nogrann...

 
När det blev sen eftermiddag drog jag hemifrån, jag gick på kalas hos min vän J.
Vi fick god mat och efterrätt, en hel del skratt och härligt tjejsnack.
 
En bra dag, en bra söndag till ända.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar