fredag 30 november 2012

Fredag

 
Vilken fredag så här långt...
Vi hoppade över Klapp & Klang den här fredagen, orkade inte stressa i väg när vi ändå har ledig dag.
 
I stället kom Mariah på frukost, Joel hade ställt upp dörren så vi halv 8-snåret smög Mariah in och upp till Mejjis och mig i sovrummet. Vi låg i sängen och snackade ett tag innan vi gick ner och gjorde frukost.
 
En lång och mysig frukost som vi avslutade med en lussebulle.
 
Mariah åkte hem och jag och Mejjis lekte lite men snön och solen gjorde oss sugna på att gå ut.
 
Så vi och de här två grabbarna gick till en lekpark.
Vi lekte, drack varm choklad och käkade lussebullar och pepparkakor
 
Sen fick jag med mig en trött Meja-Lisa i vagnen som somnade på vägen hem.
Nu ligger hon här i hallen i sin vagn och sover.
 
Perfekt för både mor och dotter.
 
 
I går efter jobbet drog jag och Meja-Lisa igång ett lussebulle-bak, det är så kul nu när jag har en hjälpreda och inte en som bara är med och tokar till allt.
Nu får vi båda ut något av att baka och greja tillsammans...

 
Här står hon och väntar på att få börja baka ut bullarna...

 
Pappan kom hem och hjälpte oss också...



 
En mysig liten stund som slutade med nygräddade lussebullar och ett glas mjölk i soffan.
Vilken lycka att få vara med från början till slut....att få äta det man bakat själv.

 
Lussebullar är verkligen smidigt att baka tillsammans med barn, det blir inte så mycket kladd som tex om man gör kanelbullar, då ska det kladdas med smör, socker och kanel som är överallt.
 
Nu ska jag ta och lägga mig på soffan en sväng, får passa på när det är tyst och lungt i huset.
 
Trevlig fredag på er.
Ha så mysigt fredagsmys!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar