söndag 30 december 2012

Fix

 
Nu har lite tulpaner inhandlats, det mesta av julen är bortstädat (inte gran och stakar) och det känns lite renare och cleanare här hemma.
Har även gjort om lite i Meja-Lisas lekrum idag men jag tar nog en bild i morgon och visar (ni ser ju hur grumliga bilder jag får så här på kvällen).

 
Här och där pryder nu de vårt hem...

 
Idag har vi varit en tur till Västerås...
Köpte madrassöverdrag och matta till lekrummet plus lite annat skoj.
Vi har nyårshandlat på ICA och sen bara varit hemma resten av dagen.
 
Vi har grejat lite inför morgondagens middag.
Förra året var vi hela ligan men det var inte alla upplagda för i år, det blir en del stoj och stim med så många barn.
Så nu har vi blivit hembjudna till ett par vänner och vi blir fyra vuxna och två barn.
Känns lite lagom då jag inte är helt kry.
Men det ska bli mycket trevligt med god mat och trevligt umgänge.
 
De fixar varmrätt mm och vi fixar förrätt och dessert, avslöjar inte nu vad det blir men bilderna visar några ingredienser...

 
Jag hade hoppats på pulkaåkning, korvgrillning och varm choklad i morgon på dagen, men vädret verkar vilja något helt annat. Plusgrader och regn hela eftermiddagen....trist!
 
Gott nytt år till er alla!!

3 kommentarer:

  1. Vackra bilder ...

    önskar dig ett fint 2013

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack!!

      Och jag önskar dig ett lika fint år.

      Kram

      Radera
  2. Vi skulle också va åkt pulka & grillat men det får gå ändå!

    Ha en underbar kväll!!! Många kramar till er <3

    SvaraRadera