torsdag 17 januari 2013

Stenar faller...

God kväll.
I dag har ett par stenar fallit från mina axlar, mycket av min oro har släppt.
 
 
Vi kan bocka av operation från oros-listan.
Tummen är nu opererad och efter mycket övervägande bland narkosläkare och narkossköterskor så beslutade de att inte söva mig, pga risk för pyret i magen.
 
De blev en annan metod i stället, de bedövade mig i armhålan och hela vägen ut i armen. En lite mer smärtsam bedövning men såklart värt det.
Fysisk smärta har jag inga problem med.
Bara att bita ihop.
 
Den här bedövningen håller i sig i ungefär ett dygn så jag är totalförlamad i hela högra armen, den hänger här i en mitella.
 
Jag är ju inte så flink med vänster hand men den får öva nu.
(Det här inlägget tar typ hundra år att skriva)
 
Oro nummer två som har släppt är att vi fått svar på fostervattensprovet idag.
Det visar att det är normalt.
 
Puh!! Säger jag efter den här dagen.
 
Jag är så glad och så tacksam.
Nu är det bara svar på vad knölen i tummen är.
Och det är jag egentligen inte så orolig över, jag känner på mig att det är ofarligt.
6-8 veckor tar det innan jag får svar.
 
Mår pyret i magen bra så är jag nöjd.
 
Tusen tack till alla er som har hört av sig på ett eller annat vis i dag.
Ni är fantastiska.
Och vilka fina "krya på-presenter" jag fått.
Jag är lyckligt lottad.
 
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar