torsdag 21 februari 2013

Fotokurs

I går var jag ju på fotokurs lektion 1.
Jättekul.
 
 
Det är en grundkurs och vi börjar verkligen från grunden.
Jätteskönt, ingen korvstoppning utan sakta men säkert lär jag mig saker.
 
 
Vi pratade mest om ljus och komposition.
Jätteintressant eftersom jag aldrig haft en aning om hur jag ska tänka när jag tar ett foto.
Nu vet jag ju lite hur jag ska placera föremålet för att få en intressantare och djupare bild.
 
Vi har hemuppgift att ta två foton som innehåller komposition, exponerings komposition och vitbalans.
Bilderna ska mailas in till vår lärare innan nästa kurstillfälle.
 
Helt plötsligt är inte såna begrepp grekiska längre....nu vet jag ju vad vi snackar om.
Hurra!

 
 
Kanske måste ta och träffa Ally, och fota hennes fina fötter eller nåt som hemläxa.
Vi får se vad det blir.
Vill ju fota när det är dagsljus så jag har ju inte så många timmar på mig på en vecka.


Vi har helg nu, jag och Meja-Lisa.
Det behövs känner jag.
Det har varit många tidiga mornar på jobbet den här veckan, det märktes framåt eftermiddagen idag.

Men nu är vi i alla fall färdighandlade (vi ska ha kalas och nattgäster i helgen).
Vi är nybadade. Mejjis och jag gick ner och tog oss ett bad efter dagis. Nu är vi rena, har nytvättade hår och är insmorda i barnolja.

Huset är också nystädat, det skiner.
Som sagt, vi är redo för helg, det är så här det ska kännas.
Totalt avslappnade.

Köpte mig lite liljor dagen och helgen till ära...
 

 
Joel är borta på jobb så jag ska ha kvällen helt för mig själv.
Ska läsa bok och kanske kolla på gårdagens avsnitt av Mia på Grötö.
 
Nu ska jag gå ner och hänga en tvätt, ja nu är tvättkorgen tom också.
 
Kram Sofia

 
 


3 kommentarer:

  1. Vad kul med en fotokurs! Jag har funderat på det flera gånger men det har helt enkelt inte blivit av. Men det hade varit så kul att lära sig, jag fotar ju bara... :) Vilken fin blogg du har, jag har nyligen hittat hit! ;) MVH Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du hittat hit....och jättekul att du kommenterar...det gillas;-) Kul att få respons på det man visar upp.

      Anmäl dig till en kurs vettja!!:-)
      Jag har länge gått och tänkt på det....men aldrig har det blivit av. Tur man har en sambo som tar tag i saken;-)

      Kram till dig från mig

      Radera
  2. Bättre känsla finns inte! Trevlig helg till er!

    Kram S, som också har Mia kvar sen igår :-)

    SvaraRadera