onsdag 20 februari 2013

Halvdag och lampor

 
 I dag är det ju halvdag för mig och Meja-Lisas del.
Vi började eftermiddagen med en tupplur på soffan, en i var sitt hörn.
 
Sen kom Mariah.
Vi åt mellis och babblade.
Alltid lika mysigt.
 
 
I kväll vankas det fotokurs för min och min vän E:s del.
Vi fick ju det av våra killar i Alla hjärtans dag-present.
Så i kväll börjar den alltså....i Eskilstuna.
 
Detta är en grundkurs, ska bli skönt att lära sig grunderna och veta vad man egentligen kan använda kameran till.
Jag kan ju typ ingenting, fipplar och grejar lite som jag själv tycker.
 
Två bilder från hur det ser ut uppe på kaminen...

 
Vi har tre små hallar här i huset, och de har inte haft någon belysning sen vi flyttade in. Det har bara hängt trådar från taket och det har inte sett roligt ut alls.
Men det har liksom inte blivit av.
 
Men nu så, nu har i alla fall två av tre hallar fått belysning...

 
Jag tycker det är svårt med lampor, speciellt på de ställen där de inte får hänga ner för långt.
Jag är nog inte så lamptokig heller, vet inte riktigt vad jag tycker är snyggt.
 
Men såna här enkla vanliga och stora glödlampor gillar jag.
Så det fick bli såna...
 
 
Nu väntar jag att Joel ska kliva innanför dörren så att jag kan dra i väg och hämta E.
Jag återkommer med hur första träffen var, om jag blev nå klokare.
 
Kram till er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar