tisdag 19 februari 2013

Rapport Meja-Lisa

 
 
Jag kan brukar ju i mellan åt skriva ner Meja-Lisas färdigheter, så jag har något att gå tillbaka till och läsa.
 
Hon är nu 2år och 9 månader.
 
Väger 16kg (Längd vet jag inte).
 
Hon har blivit en gladare och spralligare tjej på senare tid tycker jag.
Pratar, sjunger och trallar medans hon leker, det är en fröjd att höra henne.
 
Hon är bestämd och vill inte göra som vi vill....bara som hon vill!!
Men jag har lagt till med en ny taktik....när jag har sagt till tre gånger och inget händer så tar jag tag i henne och gör det som måste göras (klä på, borsta tänder osv).
Jag tycker att det går bättre och bättre för varje dag.
 
Hon kan rita gubbar. Glada, arga och sura.
 
Hon älskar att klippa. Klipper varje dag.
 
Hon kan skriva bokstaven M (som i Meja-Lisa) och säger när hon ser ett M att det är hennes bokstav.
Och att mormor, morfar och morot börjar på samma bokstav.
 
Hon sjunger lite mer än tidigare.
 
Hon pratar varje dag om sin bäbis som hon ska få i sommar.
 
 
Ja det är vår tjej det, världens bästa tjej som gör livet så här perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar