fredag 22 mars 2013

Påsk

Nu börjar min favorit-högtid närma sig, påsken.
Jag älskar verkligen den tiden på året.
 
Våren närmar sig och allt ligger framför oss, allt som vi svenskar pratar om året runt.
Värme, sol och sommar.
 
Påsken är också så kravlös, det gillar jag.
Till skillnad mot julen då det ska det handlas julklappar och alla måste träffas.
På påsken ses vi om det finns tid och lust....och kanske får någon ett påskägg.
 
Och gärna äter jag de goda äggen, sillen och godiset.
Lite lamm skulle ju inte sitta fel heller.
 
I går tog Meja-Lisa och jag tag i påskpyntandet, även det tycker jag ska vara sparsamt. Lite lagom som jag snabbt kan plocka undan sen när påsken är över.
 
De nya fina äggen har hamnat i riset på matbordet...
 
 
Mina loppis-fynd, tupparna, har blivit svartsprayade och får göra riset sällskap på bordet...

 
Vi har även pyntat ute på trappen och på några fler ställen här inne men har tyvärr inte tagit några kort.

 
I dag har vi ledig dag och har börjat med slapp tid i sängen till klockan nio, nu har vi ätit frukost och ska strax klä på oss och bege oss ut.
Lite lek med killarna borta på kvarteret får förmiddagen börja med.
 
Härliga lediga dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar