torsdag 28 mars 2013

Påskharen

Vilken dag, vilken jäkla bra Skärtorsdag.
Helt på egen hand.
 
Jag har gjort nytta hemma, jag har varit ute och gått och jag har slappat i solen, till och med sovit i solen.
 
Jag och min vän Mariah tillbringade hela eftermiddagen i varsin solstol.
 
När sen Joel och Meja-Lisa kom hem (Joel från jobbet och Meja-Lisa från mormor och morfar) då var jag så laddad och full av ny energi.
Batterierna är fulladdade.
 
Under tiden Meja-Lisa varit hos mormor och morfar hade påskharen varit i vår trädgård.
Han hade knutit fast ett snöre i dörren som Meja-Lisa fick följa...
 
 
Runt huset och runt buskar...

 
Och så fick hon syn på något under Trollhasslet...

 
Ett stort ägg...
 
 
En lycklig Meja-Lisa.
Tack påskharen...

 
Ägget innehöll en bok, hårspännen, några chokladägg, en klubba och blåsbubblor...

 
Sen dess har vi haft en busig, mysig och glad tjej här hemma som nyss gått och lagt sig.
Nu ska vi slöa i soffan och ladda för avfärd mot farfar i morgon.
 
Kram till er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar