onsdag 17 april 2013

Varmt i uterummet

 
I går var jag halvhängig hela dagen på jobbet.
Ont i huvudet, i kroppen och känningar i halsen.
 
Hade planer på att gå och lägga mig direkt jag kom hem.
Men så kom jag hem till dukat bord och kunde bara slå mig ner med mina käraste.
Jag fick massa energi och all sjuka var som bortblåst.

 
Så jag började vårstäda i uterummet.
Det blir lätt lite "förråd" där ute under vintern, men nu så är det rent och fint.
 
Meja-Lisas lilla bord väntar på att få komma ut i trädgården...

 
Jag ska nog inhandla lite örter (eller så själv) och ha här på skåpet...
 
 
Det var 21 grader i uterummet igår kväll, härligt. Nu kan vi äntligen börja hänga där.
Meja-Lisa och Joel lekte i soffan och gjorde mig sällskap medan jag yrde runt och plockade och donade.
 
 
Efter uterums-röjet kände jag för att göra något mera så jag gick ut och krattade och rensade.
Tog mig an en och en halv rabatt. Helt lagom.
 
Vad härligt det är med trädgård så här på våren.
Vilken terapi att komma ut och städa bort det gamla.
Jag får frisk luft, lite lätt kroppsarbete och jag får ny energi, dessutom får jag en fin trädgård.
 
Vi har ju rätt mycket att göra i vår trädgård, den är ju full av buskar, träd och växter.
Men tar vi lite varje dag så är den snart vårfin.
 
 
I dag är det halvdag och det verkar som att det blir en fin dag, så jag gissar att det blir en hel del trädgårdstid för mig och Meja-Lisa i eftermiddag.
 
Härliga varma vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar