fredag 24 maj 2013

Badrummet på gång...

Det händer en hel del på badrumsfronten också.
Där har vi hantverkare som gör jobbet åt oss.
 
I går uppdagades det att det saknades 2,5 platta klinker.
Skittrist när det är så nära att bli färdigt.
 
Jag kontaktade en bekant som har samma kakel/klinker som vi och i morse fick jag reda på att han hade fyra plattor över.
Jätteglad tar jag med Meja-Lisa och åker till Västerås för att hämta plattorna.
 
Allt frid och fröjd...
 
...tills jag senare på eftermiddagen får höra att de plattorna jag hämtade var en pytteliten bit större en våra plattor.
Det blir väl så när det är från olika sändningar.
 
Ja ja, nu har jag i alla fall beställt nya plattor och de beräknas komma nästa fredag.
Inte så kul när man är så nära målet, men jag gissar att det finns större problem en så här i världen.
 
Här ser ni in i badrummet och borta i hörnet blir tvättmaskin och torktumlare samt en bänk för skötbord och tvättvikning...
 
 
Här blir det först kommod/handfat och sen bakom glasbetongväggen (som ska bli två meter hög) hamnar toalettstolen...

 
Och här ser ni duschutrymmet, den tidigare lilla toaletten.
Det blir en glasdörr här...

 
Och i duschutrymmet finns hyllor för schampo och sånt...

 
Här är en liten dörr som går in till ett före detta skafferi...

 
Som nu är vitmålat och ska fyllas med handdukar, toapapper och sånt vi behöver i ett badrum men som vi inte vill ha framme...

 
Jag tror det kommer bli kanon.
Nu är det bara lite pyssel kvar sen är det dags för rörmokare och elektriker att göra sitt.
 
Det ska bli helt fantastiskt att ha allt på övervåningen.
Vi har ju alla sovrum där så det är ju bara drygt att släpa tvätt upp och ner för tre våningar.
 
Jag längtar såå tills det blir färdig, när allt är på sin plats och vi får göra en riktig storstädning på övervåningen.
Nu är det byggdamm precis överallt och ingen idé att städa.
Gillar inte riktigt att trampa runt all smuts.
 
Men snart så, snart ska vi njuta av vårat fina badrum och rena hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar