onsdag 29 maj 2013

Egen tid med bara mig själv

Här sitter jag framför datorn och mumsar på jordgubbar, nästan en liter ligger nu i min mage.
Kunde inte sluta.
 
Jag har i dag haft massa tid för mig själv.
Meja-Lisa är hos mormor och morfar och jag slutade redan klockan 12, så jag har fått många timmar till enbart "Sofia-tid".
 
Vad mycket mer ork jag haft i kroppen.
Ingen som avbryter mig, ingen som är kissnödig, ingen som vill vara med när jag bakar, ingen som vill vara med när jag ska dammsuga, ingen som river fram saker som jag plockar undan...ingen som stör mig i det jag vill göra.
 
Tänk om jag inte hade den där lilla Tokan, då skulle jag sakna den där som jag måste lyfta upp på toaletten, jag skulle sakna hon som ville vara med på allt jag ska göra och jag skulle tycka det var tråkigt om det inte fanns några leksaker att plocka undan.
Jag skulle sakna det så in i bomben, så att det gjorde ont.
 
Men en dag så här i mellan åt, det gör mig så gott, det gör mig så pigg och det fyller mig med ny energi.
 
Vad har jag gjort med min tid då?!
Jo jag åkte ner på stan och uträttade en del ärenden, sen hörde en vän av sig och undrade om jag ville följa med en sväng till Västerås, och det gjorde jag.
Vi shoppade, åt glass och bara hade det bra i några timmar.
 
En ny kökshandduk kom jag bland annat hem med...
 
 
Jag shoppade även nya handdukar till badrummet och en del annat smått och gott.
En jätteskön och trevlig tur till grannstaden.
 
Hemma igen så gick jag ett varv med kameran, så jag har något att visa er här på bloggen.
Inge kul med bara text och inga bilder.
 
På bordet i uterummet...

På skåpet i uterummet...

Ute regnade det.
Så den lilla delen av altanen som är färdig var täckt av vatten,
ingen stund på trappan i dag inte...

 
Jag tog en sväng med dammsugaren på övervåningen, är så trött på allt byggdamm som yr runt överallt...men egentligen är det ingen idé att hålla på och slita när det ändå inte är färdigt, men jag kunde inte låta bli.
 
Har även gjort plats för Meja-Lisas kläder i hennes byrå och garderob, snart är det dags att flytta upp allting.
 
Jag har bakat till min sista arbetsdag i morgon.
Små mini-kladdisar med kaffesmak och hackade blandade nötter på.
Smarrigt.
 
Ja jag fixar och grejar lite här hemma, men snart är det dags för sängen.
Behöver ju lite sömn och vila också.
 
Skänken i vardagsrummet...
 
Tavellisten pryds nu av två snygga betonghus.
Det är en kompis jobbarkompis som gör dessa plus massa annat fint i betong.
Älskar dom...

I morgon gör jag min sista arbetsdag på länge.
Nu väntar ett liv på hemmaplan med en nykomling i familjen.
Jag har svårt att förstå att vi ska vara fyra, jag är ju så van vid att vi är tre, ja det är ju så det har varit de senaste tre åren.
Men jag gissar att det kommer att kännas helt naturligt när vi väl är där.
Som att det aldrig varit på något annat vis.
 
Nu är det tack och god natt för min del.
 
Sov så gott!
 
Kram Sofia

4 kommentarer:

  1. Vilken känsla! Hoppas du får en bra sista dag på jobbet. Nu väntar härliga dagar och en mysig förväntans tid närmar sig för var dag :).
    Många kramar
    E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack E!!
      Ja nu är tiden här, tiden utan jobb....och med snart 4 i familjen. Galet :-)
      Kram

      Radera
  2. Åh, vad kommer kökshanduken ifrån? vill ha! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Från Lagerhaus....så det är bara in och fynda Jenny :-)

      Radera