måndag 27 maj 2013

En helg har gått...

Här hemma har det varit en mycket bra helg.
Ledighet med vackert väder gillas.
 
Joel har mest grejat med altanen och jag har tagit hand om hemmet och barnet.
På lördagen var jag och Mejjis plus vänner nere på stan och gjorde den årliga "Stadsfesten".
Vi åt lunch, åkte karusell, köpte ballong och hade det bra i det fina vädret.
 
Sen gick vi hem till vännerna och fick grillat. Joel anslöt också.
Men vi blev inte kvar nå sent, gick hem och fick Meja-Lisa i säng.
Sen satt vi i uterummet och pratade till närmare halvtre på natten.
Underbart att bara sitta och prata om allt mellan himmel och jord....när man känner att man får tid tillsammans.
 
Lite trötta på söndagsmorgonen, men det var det värt.
 
Söndagen = Morsdag.
Jag fick "presentkort" på en fotbehandling. Mycket välkommet nu i dessa tider.
Mina fötter är påfrestade av både svullenhet och en tyngre kropp att bära.
Ska ta och beställa tid i morgon.
 
Mamma och pappa kom över på lunch...
 
Mumsig sallad med grillad kyckling och ädelostkräm...

 
Till eftermiddagsfika gjorde vi en rabarber & hallonpaj med vaniljsås.
Mumsfillibabba!!
 
Joel fortsatte att greja med altanen med hjälp av pappa...

 
En trappa blev till, samt en bit trall.
Jätteskönt att nu kunna gå ut den vägen igen.
Och helt fantastiskt att sitta på trappan.
Det är en känsla jag har kvar från min barndom i vår släktgård, där satt vi ofta på trappan och åt frukost.
I dag efter jobb och dagis satt jag där och öppnade posten medans Mejjis åt en glass.
Det är livskvalité för mig.
 
Den lilla bit trall ovanför trappan ska bytas ut och förlängas en liten bit. Där uppe kommer vi ha grill med tillbehör, och i utrymmet under ska vi ha en lucka där vi kan stoppa in dynor och annat som måste skyddas av oväder.
 
Nu är det paus i altanbygget, Joel är borta på jobb men till helgen blir det hårdkörning igen kan jag tänka mig. En kompis kommer förmodligen och hjälper honom.
 
Badrummet tar också lite paus i väntan på att de sista klinkerplattorna ska komma.
 
Ja men det var väl allt från mig för den här gången.
 
Hoppas ni alla haft en bra start på veckan.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar