tisdag 28 maj 2013

Tisdag

En bra tisdag börjar närma sig sitt slut, fast jag är rätt pigg eftersom jag slumrat till två gånger nu under kvällen. Så kanske blir jag uppe ett tag till och grejar med något.
 
Jag har hunnit med en hel del i dag, trots lång arbetsdag och två tupplurar.
När vi kom hem från jobb och dagis åt vi varsin glass på trappan. Pratade om dagen innan Meja-Lisa försvann till sandlådan.
 
Då passade jag på att börja klippa gräsmattan och efter att jag kommit halvvägs så kom tre kompisar till Mejjis (plus päron) så då kunde jag klippa färdigt i godan ro medans Meja-Lisa hade underhållning. Toppen!
 
Meja-Lisa fick välja kvällsmat, havregrynsgröt.
Inte mig emot, skönt att slippa stå vid spisen tycker jag.
 
I morgon efter dagis ska Meja-Lisa åka till mormor och morfar, jag ska få en hel eftermiddag, kväll och natt för mig själv.
Jag ska göra det som faller mig in.
Vila ska jag göra, men så kommer jag säkert greja med något också.
Tror jag ska ta tag i att förbereda för att flytta upp Meja-Lisas kläder till övervåningen.
För när badrummet är färdigt får alla familjemedlemmar ha sina kläder där uppe.
 
Nu ska jag ta och packa Meja-Lisas väska och förbereda lite för morgondagen.
 
Sov så gott!!
 
Kram Sofia
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar