onsdag 21 augusti 2013

Så ser det ur

En bäbis hemma och en treåring på dagis tre dagar i veckan. Pappan på jobbet och jag hemma och ser till så att barnen har det bra.
Ja det är så det ser ut just nu.
 
Vi träffar helst andra barn, då är alla vi tre som mest nöjda.
Hemma känner jag att jag vill fixa och greja så mycket, och det är ju inte det lättaste när jag för det mesta har någon som vill ha min uppmärksamhet.
Det är lika bra att lägga ner tanken på att få någonting gjort, så blir det ett plus om något blir avklarat.
 
Men det är väl bra, för nu vill vi helst vara ute.
Krypa in här hemma kan vi göra kalla och gråa dagar.
 
Vår vän Ally, fyra månader äldre än Iris.
Om nåt år springer de runt och leker de med...
 
 
 
Härligt med så mycket vänner på kvarteret...
 

 
Vännen Olle...
 
 
Ja men det är väl det vi sysslar med om dagarna. I dag hann jag med att åka och handla och mormor och morfar hämtade Mejjis på dagis. Sen var de här hela eftermiddagen och fixade lite i trädgården samt avlastade mig så att jag kunde få lite smått och gott gjort.
 
Det är skönt att bara kunna springa upp på övervåningen, eller ut i trädgården, och slippa vara på sin vakt i fall någon ropar eller skriker.
 
Ja tid att få göra färdig nåt jag påbörjat är underbart....men sällsynt.
Men det är så de här småbarnsåren är....vips blir de äldre och jag är inte behövd på samma vis.
 
I kväll har vi testat nåt nytt. Vi har lagt Iris i sin säng på övervåningen redan vid åtta.
Och hon sover än, det hade hon inte gjort om hon legat i sin korg här nere vid oss.
Mera tid för oss själva, det gillas.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar