söndag 22 september 2013

Kusinträff och en bra söndag

I går hade vi kusinträff med inslag av en hel del sysslingar.
En trevlig, mysig och rolig kväll...
 
 
Värdparet hade ordnat tipspromenad och lite andra aktiviteter.
Tyvärr vann inte mitt lag.
Men det gjorde Joels...

 
Här testar de minsta att skjuta slangbella.
Syssling Lisa är instruktör...

 
Har hittat en skalbagge...

 
Samtalar...

 
Vi kusiner har alla växt upp i samma lilla samhälle, så vi har i unga år haft en nära kontakt och setts väldigt mycket.
Sen blev vi vuxna och alla har spridits ut lite var stans i Sverige.
Men nu hade vi alla återvänt till brottsplatsen och hade en trevlig kväll.
 
 
Vi hade alla bidragit med något till middagen.
Det blev en smarrig buffé som dukades upp...


 
Tack Marie och Per för att ni ställde upp med "lokal" och med en välordnad kväll, och tack ni andra också.
 
 
I dag söndag har vi haft en såå skön dag.
Jag älskar såna här dagar i mellan åt.
Vi har varit inomhus från morgon till kväll, vi har gått i myskläder, (ja inte Joel då, han har alltid jeans från det att han vaknar) och vi har skrotat runt och bara haft det bra.
 
Jag har fått lite smått och gott gjort, samt att vi lekt mycket med Meja-Lisa.
Jag och hon (och Iris) har haft ett gympapass, hon och Joel har lekt kurragömma och åkt madrass ner för trappen.
De har även tagit ett långt bad tillsammans.
Ja men ni hör ju, vi har tagit oss tid......till varandra.
 
Jag har börjat måla på en byrå. Joel har grejat med min telefon, uppdaterat och fixat. Skönt!
 
Vi har ätit sushi, och vi har smaskat på fruktsallad med vaniljkesella till eftermiddagsfika.
 

 
Jag har väldigt svårt för att kasta mat, det gör ont i mig.
Därför känner jag mig så nöjd när jag får till något smarrigt av sånt som är på väg att gå ut i datum.
Älskar att göra en "kylskåpsrensning".
I kväll hade jag lite som behövdes göras av med, bla varmrökt lax, tortillabröd och en bit chevre.
Detta fick bli fyllda tortillarullar med lax, chevre, valnötter och honung. Sen lite riven parmesan innan de for in i ugnen.
Mumsigt och skönt för själen.
 
Ja men det var allt för idag.
Hoppas ni alla haft en skön helg.
 
Kram Sofia

1 kommentar:

  1. vilken fin helg ni fick. Och vad rolig Joel är då... med jeans hela tiden? :)själv älskar jag myskläder.
    Och du vad gott det där sista lät.. blev hungrig fast jag nyss åt frukost :)

    KRAM till er alla!

    SvaraRadera