onsdag 18 september 2013

Livstecken

Här kommer ett livstecken från mig. Från en föräldraledig mamma.
Det blir inte mycket tid innanför de här väggarna om dagarna.
De dagar (3 dagar i veckan) som jag lämnar min stora tjej på dagis, de tillbringas utomhus från morgon till kväll. Än så länge i alla fall.
Så länge vädret tillåter.
 
 
En av mina bästa vänner är också föräldraledig och vi har dessutom våra "stora barn" på samma dagis.
När vi lämnat av dom på dagis tar vi en långpromenad som vi sen avslutar med en sväng på stan och sen lunch och lite strosande i affärer.
Sen är klockan två och det är dags att hämta på dagis igen.
Då har vi ofta med oss lite mellis och går till en lekpark och går inte hem förrän fram emot kvällen.
Så ser många av våra dagar ut.
 
Vi passar på, så länge vädret tillåter.

 
Snart blir jag nog inne mer, och det i sin tur leder till bättre bloggande.
Lovar.

 
I går kväll var jag på te-kväll.
Älskar de kvällarna.
Egentid tillsammans med glada och mysig tjejer.
Längtar redan till nästa.

 
Jag ska försöka lägga lite mer tid på Iris rum.
Jag har precis målat färdigt en låda men ska måla lite fler saker.
En byrå samt ytterligare en låda/skåp ska få lite färg.
 
Men eftersom hon inte bor där än så känns det inte akut, men det är ju kul att fixa och greja.
Kanske får ge det lite tid i morgon.
 Får ta och visa er några bilder.
 

 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar