torsdag 31 oktober 2013

Bra torsdag

Här hemma är det just nu världens skönaste dag.
Det ser lite grått ut ute, jag har tända ljus lite varstans, Iris sover, Mejjis är hos mormor och morfar.
Och här sitter jag.
Nöjd över ett fint fikafrämmande som nyss lämnade mig.
Alltså jag är inte nöjd att hon lämnade mig utan nöjd av att få ha haft henne här på fika.
 
Jag vet att snart kan ett skrik från ovanvåningen bryta denna förtrolling.
Ni vet, ibland skulle man vilja kunna programmera de där små liven så att man visste.
Men det är väl det som är tjusningen antar jag.
 
Jag har haft trevliga och härliga Camilla här på besök, och med sig hade hon Lykke, kan vara en av de sötaste bäbisarna jag träffat.
Så len, så fin, så perfekt.
 
Ja ni ser ju.
 
 
Nu skriks det där uppe.
På återseende.
 
Det var en himla trevlig fikastund som tog slut alldeles för fort.
Vi pratade mycket om det här med att ha två barn, vilken skillnad det är, mot att ha ett.
Och inte fattade vi det innan, då tyckte vi ju att det kunde vara jobbigt med ett.
 
Vi pratade om mammakilon, supermorsor, amning......ja ni vet allt som hör till när man är i den här "småbarnsbubblan"
 
Och så fikade vi också.
 
 
Iris sov sig igenom hela fikastunden. Tre och en halv timma slog hon till med.
Skönt.
Hon är lite snorig så hon behövde sig nog en långkörare.
 
Meja-Lisa är hos mormor och morfar tillsammans med sina kusiner.
Joel har varit bortrest sen i måndags och väntas åter i morgon.
Det är verkligen skönt med den här stunden med bara jag och Iris, att slippa underhålla en treåring också.
 
De kom och hämtade henne i dag och väntas åter i morgon.
I kväll ska jag och Iris gå på te-kväll.
Underbara timmar med härliga tjejer.
 
 
Iris har ju sovit så bra sen hon föddes, så bra att jag blivit bortskämd.
Hon sover fortfarande bra men vill ha mat mycket oftare.
Nu vill hon ha mat var tredje timme hela natten, och hennes natt pågår från 18.00 till ca 06.30.
Förut har hon sovit till ca 01.00, mat, sovit till ca 05.00, mat och sen somnat om igen.
 
Ja ja...det är väl nån period/fas.
Jag ska i alla fall vara glad att det bara är att mata och sen lägga ner henne i sin säng igen.
 
Men jag är sjukt mycket tröttare, så här trött kommer jag ihåg att jag var med Mejjis, men den här gången har jag hit tills varit förskonad.

Nu har hon bara varit så här sen i söndags så jag får kanske inte klaga.
Men det är lika bra jag skriver ner. För sen vill jag veta och då har jag helt glömt bort.

 
Nej men nu ska vi nog ta och fixa till oss, jag och lill-bruttan.
Jag har inte kommit ur mysbrallorna än i dag....vet ej om det ska åka av heller. Jag tycker te-kväll och mysbrallor hör i hop.
Men lite deo och mascara gör ju alltid susen.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar