söndag 27 oktober 2013

Oktober-helg

En härlig helg börjar lida mot sitt slut.
Tyvärr kom bara kameran med idag, så de andra dagarna får jag spara uppe i knoppen.
 
Fredagskvällen spenderade vi här hemma. Slöade, slappade och hade fredagsmys.
 
Lördagen tillbringade vi tillsammans med våra vänner E & P. 
Vi åt lunch på Stenugnsbageriet, därefter gick vi till en lekpark så barnen fick sitt också.
Vi drack varm choklad och fortsatte sen en vända i vår fina "Kabbe-skog". Jag har sagt det förut, den är magisk.
 
Söndagen tillbringade vi i Johannesdalsskogen

Sen fortsatte vi hem till E & P där vi fikade, slöade och bara umgicks. Fram emot kvällen bastade vi och lagade hemmagjord pizza.
En så skön och spontan dag som slutade efter midnatt då vi traskade hem med våra tjejer i varsin vagn.
 
I dag passade jag på att spendera förmiddagen i trädgården. Iris sov tre timmar i vagnen så jag hann styra upp en del löv och växter.
Men det finns en hel del kvar att göra innan snön kommer. Men det tar vi en annan dag.
 
Mot eftermiddagen gick vi till Johannesdalsskogen.
Korvgrillning, kaffe, varm choklad och bullar & Kakor.
 

 
 
Och till och med jag fastnade på bild denna dag.
Min familj.

 
Emma styrde upp en lek i skogen.
"Vant-Jakt".

 
Det är helt otroligt vilken värme det är ute.
Så härligt att vi fortfarande kan va ute utan att frysa.
 
Kompisar.

 
Så fina med varandra.

 
Efter ett svettigt arbetspass i trädgården och efter en eftermiddag i skogen så blev jag lite kulen.
Jag lämnade Joel och tjejerna här uppe och gick själv ner i källaren och tog mig ett varmt och långt bad.
Underbart det också.

Sen lagade Joel crepes och nu sover tjejerna:
En härlig helg som sagt.

Nu soffläge.

Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar