torsdag 21 november 2013

Solen går upp

Det ritas väldigt mycket.
Meja-Lisa gör av med många papper och pennor just nu.
 
Det är så kul när teckningarna börjar föreställa någonting, och höra Meja-Lisa berätta vad det är hon målat.
 
Den här teckningen ser väl alla vad det är?!
Eller jag frågade i alla fall:
 
-Vad är det där för en liten gubbe nere i hörnet?
 
-Det är ingen gubbe, det är en sol....som är nere och sen går den upp (och så drog hon med fingret längs det blåa strecket)
 
Så fint beskrivet tycker jag, och så fint ritat.
 
Jag spar den här, så har vi den alltid kvar.
 
 
Köpte mig en kruka igår.
Den fick bli förvaring till alla slevar, vispar och stekspadar.
 
 
Lite jul, men inte så mycket än.
Men försöker murra till det lite här hemma.
Snart så.

 
Just nu sitter jag och väntar på ett gäng kompisar som ska komma hit och käka taco.
Vi skulle ha varit hos en annan kompis men hon gick och blev sjuk.
Så nu får jag hem lite tjejer och får mig en dos tjejsnack ikväll.
Härligt!
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar