fredag 27 december 2013

Julafton

Nu är det en helt vanlig fredag i december, juldagarna är över och det är bara lugnt och skönt här hemma.
I dag har vi inte gjort någonting, bara slöat och haft det bra.
 
Vi har firat jul i dagarna tre och en dag på hemmaplan har verkligen varit skönt i dag.
 
Vi har alla fyra varit lite krassliga så nu tar vi det lugnt och försöker bli helt krya.
Snoriga näsor, hosta och onda halsar ska bort.
 
Jag ska visa er lite från julafton och vår jul tillsammans med min sida släkten.
 
Här är det julaftonsmorgon på hemmaplan. Paketöppning i soffan.
 
 
Efter paketöppning och frukost drog vi i väg till min bror med familj.
Ett stort gäng och en massa god mat.

 
Flera heminlagda smarriga sillar.

 
Och hembakt bröd, både hårt och mjukt.
Bröd är ett av det bästa på julen tycker jag. Och är det då hembakt så är det helt perfekt.
 
Vi hade två mjuka och tre olika hårda. Allt hemmagjort.

 
Sill/strömming, ägghalva och ett gott bröd, då är jag mer än nöjd.
Det varma rör jag knappt på julbordet, jag orkar aldrig efter att jag tagit om sill tre gånger.
 
Den här tallriken skulle jag kunna äta varje dag.
 
 
Hela ligan runt matbordet

 
Kusinmys.

 
Efter Kalle Anka kom tomten.
 
 
Här fick Meja-Lisa en jättefin klänning.

 
Vi fortsatte dagen och kvällen med paketlek för oss vuxna, vi smaskade på massa goda ostar och bara pratade och hade det trevlig.
En bra julafton som tillslut tog slut och vi for hemåt igen.
Bara för att packa om och sova en natt.
Sen bar det av till Joels släkt men det får jag berätta om i nästa inlägg. Nu säger jag hej då för den här gången.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar