onsdag 19 februari 2014

Här är det onsdag

 
 Dagarna går och vi fyller dom med lite av varje.
I dag har jag och en vän och våra små varit ute på en promenad och till BVC samt uträttat lite ärenden på stan.
Nu är det en lugn stund här hemma innan det är dags att hämta Meja-Lisa på dagis.
Skidtjejerna har precis tagit brons.
 
Det är så mysigt med OS tycker jag. Tv:n står på så fort jag är hemma. Det kommer bli tomt när det är över.
Men nu hejar jag på herrarna och hoppas jag hinner se klart innan det är dags att dra till dagis.
 
I söndags var vi på kalas.
Våra små vänner Ture och Ally blev 3 respektive 1år. Syskon som är födda dagarna efter varandra.
 
 
Hela ligan var samlad och barnen fick sig en dos av lek och bus.
 
 
Några av våra kalaskompisar.


 
 Holly, Olle, Nelli och Meja-Lisa
 

 
Vi fick smaska på en massa gott.
 
 
Minstingarna i gänget.
Iris snart 8 månader och Emmi snart fem månader.

 
I dag har Iris varit på åttamånaderskontroll. De gör ett "BOEL-test" (Blicken orienterar efter ljud, eller något sånt betyder det).
Det gick bra.
Vi fick en aktuell vikt och längd också.
 
Vikt: 9130gram
Längd: 71,4cm
Huvudomfång: 45cm
 
Iris sitter bra.
Gillar inte att ligga på mage så det tar väl ett tag innan hon börjar krypa runt.
Äter bra.
Sover bra.
Är oftast väldigt nöjd och glad.
Har just nu ett jobbigt skrik för sig när hon vill ha uppmärksamhet. Och uppmärksamhet får hon för jag är allergisk mot de där höga tonerna. Hi hi...
 
Det var allt jag hade för idag.
Hoppas ni alla har en bra onsdag.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar