fredag 28 februari 2014

Härliga fredag

 
 Underbara härliga fredag. I dag är det inte vilken fredag som helst.
Det är dagen som kommer efterföljas av den första natten utan Iris.
Jag och Joel ska få gå bort, komma hem när vi vill, sova hur länge vi vill.
Ja ni hör ju, vilken lycka och vad underbart skönt det ska bli.
 
Meja-Lisa och Iris ska åka till mormor och morfar och sova över. Åter igen i morgon.
 
Jag sov även bra i natt, gick och la mig runt tio och vaknade halv två av Iris. Hon fick en halv flaska välling och somnade sen om och sov till klockan sju. Lycka.
 
 
På bordet just nu.
 
 
Vi har en mysig fredag här hemma, jag och mina två tjejer.
Iris sover så jag och Mejjis har hunnit med att umgås. Vi har tagit hand om kakor som jag bakade igår kväll. Vi bestämde att de kakor som gick sönder när vi skar upp dom fick Meja-Lisa stoppa i en skål och sen äta upp. Det var sååå spännande att se hur många som gick sönder, och det blev många som Mejjis tyckte var trasiga men där jag inte riktigt höll med. Tokiga mysiga unge.
 
I alla fall så fick hon ihop lite trasiga kakor i sin skål och gick sen och satt sig i ett hörn och tittade på film. När hon satt där i hörnet ropade hon:
- Mamma, vad mysigt vi har det!
 
Tänk vad underbart det är att veta att hon känner så. Att man kan göra så lite och det betyder så mycket.

 
I kväll ska vi bort till vänner på middag. Vi är tre par som träffas.
Vi har börjat med tema på våra middagar, så den som haft middagen hemma hos sig bestämmer tema för nästa middag.
 
Det kan vara teman som Grekiskt, sommar, rött, jul osv.
 
Vi har bestämt kvällens tema. och eftersom vi båda är väldigt förtjusta i Italiensk mat blev valet enkelt.
Så ikväll får vi avnjuta en Italiensk afton.
 
 
I natt gör alltså lilla Iris premiär hemma hos mormor och morfar.
Det kommer gå bra tror jag. Inga problem.
 
 
Nu hör jag att hon börjar vakna där uppe.
Dags att hämta ner lilla skruttan och sen fixa lunch till oss
 
Ha en underbart härlig fredag, det ska jag ha. Jag lovar!!!
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar