lördag 15 februari 2014

Kalasat och sånt

Här har vi lördag.
Vi gör inte så mycket. Jag har nyss legat på golvet och gjort mina träningsövningar.

Jag hade födelsedag igår, en mycket bra födelsedag.
Fortfarande väldigt trött och sliten efter influensan, men jag orkade fira lite smått.
 
Vi ska fira nästa helg tillsammans med släkten så den här födelsedagen önskade jag bara att den skulle vara lugn och mysig.
Jag fick frukost och skönsång på sängen.
Sen gick jag och tjejerna och mötte upp kompisar och gick till kyrkan för en sång och fikastund.
Efter det gick vi hem till en vän och åt kebab och sen bjöds det på semletårta och fin sång igen.
 
Senare på eftermiddagen ringde mamma och pappa och ville komma förbi.
Så vi travade hemåt och jag firades med fika och paket.
 
Kvällen blev lugn och skön med sushi och smågodis på menyn. Precis som jag önskat.
När vi satt i soffan och nästan sett färdigt på "På spåret" så knackade det på fönstret.
Ännu mera skönsång, en flaska vin och två fina vänner stod plötsligt i hallen.

En jättetrevlig kväll som slutade runt midnatt.
 
 
Den här influensan har verkligen tagit på krafterna, på oss alla. Jag känner mig som en klubbad säl från att jag vaknar till jag går och lägger mig.

Det var längesen jag var ordentligt sjuk så jag hade glömt bort hur det var. Iris har inte heller kommit tillbaka in i matchen, hon känns väldigt skör och lättstött. Sover mycket och vill helst bara sitta i knä.
Men jag tyckte mig ana en piggare tjej i går kväll. Nu sover hon så vi får se när hon vaknar.
 
Tror att hennes "hängighet" tär på mig också. Jag blir nog extra trött av att se att hon inte är hundra.
 
I dag har vi inga planer så vi ser väl till att vila upp oss ännu mer.
I morgon ska vi på kalas. Syskonen Ture och Ally fyller 3 och 1år. Det blir kul.

Nya lampor i köket.

 
Nu ska jag ta och slå in lite paket, som sagt, det vankas ju kalas i morgon.
Många kramar från mig.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar