söndag 9 februari 2014

Sjukstuga

Här hemma har vi haft sjukstuga den senaste veckan.
Joel började i måndags, jag i torsdags och tjejerna igår.
Hosta, feber, ont i halsen och snoriga.
 
Meja-Lisa verkar dock ha klarat sig lindrigast undan. En släng av 39,5 i feber igår och snorig, annars är hon pigg och glad.
 
För mig verkar febern ha gett sig men en grymt värkande hals och huvud hänger kvar.
 
 
En natt till sen tror jag alla sängkläder ska bytas ut och hela huset få sig en vända av dammsugare, golvmopp och trasa. Fönsterna ska öppnas och sprida frisk luft i våra rum.
För som det är nu så känns det verkligen som en sjukstuga här hemma.
 
Det enda som känns friskt och fräscht här hemma är en bukett tulpaner som står på soff-bordet.
En underbart fin vän var här och hängde en påse på dörren i fredags. En "krya på-påse" som innehöll tulpaner, halstabletter, C-vitamin och ett trepack kinderägg.
Tack fina J, i ditt hjärta finns det rum för alla. Alltid.
 
Meja-Lisa tog förgivet att kinderäggen var till henne, blev överlycklig och tryckte i sig alla tre. Ha ha, är det sjukstuga så är det.
 
Lite nytt på bordet.

 
I går kom det också en överraskning. Helt plötsligt såg vi en heliumballong utanför fönstret. En stor och röd Barba-stark. Mormor och morfar hade varit på marknad och kom med den till Meja-Lisa. En superlycklig tjej som hade ballongen bredvid sängen hela natten.
Den är även väldigt poppis hos lillasyster.

 
Joel skulle egentligen vara på grabbhelg i Norrköping den här helgen men tyvärr fick det ställas in eftersom vi alla var hängiga samt att killen han skulle till vaknade upp med magsjuka i går.
Ja ja, det är inte ofta vi har fått ställt in våra planer sen vi fått barn så det var väl dags nu.
 
Det är skönt att vardagen inte börjar förens på tisdag igen. Får se om alla är pigga och friska då.

Det går väldigt mycket "sjuka" nu. Jag hör från alla håll och kanter att influensa och magsjuka härjar fritt. Jag hoppas vi får klara av vårat nu. I andra halvan av februari har vi en hel del skoj inplanerat så då vill vi vara friska.


 
Nu ska jag återvända till soffan igen.
OS på tv:n ju. Hejade, rös och grät igår när jag låg själv och tittade på Kalla. Vilken tjej.

Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar