tisdag 4 februari 2014

Veckan som gått

God kväll. Jag har ju varit lite dålig på att höra av mig här på senaste tiden.
Vill inte att det ska vara så, vill gärna skriva ett inlägg varje dag. Det här ju min dagbok och då är det så kul att ha detta kvar och gå tillbaka och läsa.
 
Dock tar jag så lite bilder så här års och ett blogginlägg utan bilder är ju inte så skoj.
Men jag ska bli bättre.
 
Jag ska se om jag minns lite av vad vi gjort den senaste veckan.
Jag fick ju åka en liten sväng till Ullared ja.
Några timmar och jag hittade lite av varje.
 
Här är lite kläder jag köpte till tjejerna.
Byxor och två tröjor till Meja-Lisa.
 
 
Iris fick också lite att ha på sig. Dock passar inte detta förens i sommar och höst.
 
 
Vi har hunnit med två trevliga mamma/bäbis-frukostar.
Klapp & Klang i kyrkan med efterföljande lek- och lunchstund.
 
Vi har firat min mamma och pappa som fyllt och fyller år.
 
Och vi har varit till Leos lekland.
Meja-Lisa och Olle lekte så bra och skötte sig väldigt bra själva.
De är stora nu, de klarar sig så bra själva.
 
De lekte och lekte och ville aldrig åka hem.

 
De fick träffa Leo också.

 
Och kramas såklart.

 
De kämpade och gav aldrig upp.

 
Iris var också nöjd och glad.

 
I går hade vi ledig dag. Tyvärr har pappan här i familjen gått och blivit sjuk så vi hade en lugn dag i går. Och i dag har han varit hemma från jobbet.
Meja-Lisa har varit på dagis och jag och Iris har varit på frukostdate.

Jag har varit jättetrött nu på eftermiddagen och kvällen. Men nu börjar det ordna upp sig. Gissar att det har att göra med att Iris tyckte att det var morgon klockan fem i morse. Som tur var så somnade hon om runt sex igen och sen fick jag väcka henne vid kvart över åtta så att vi skulle hinna till dagis.

I morgon bitti håller jag tummarna för att morgonen startar tidigast halv sju.
 
Nu ska jag slänga mig i soffan. Båda tjejerna ligger redan.
Ha en skön kväll.

Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar