onsdag 26 mars 2014

Iris 9 månader

I dag blir vår lilla Iris nio månader.
Tänk att hon funnits hos oss så länge, och så kort. För så känns det, kommer inte i håg hur det var utan henne här i familjen och samtidigt tyckte jag det var nyss hon kom.
 
Då i somras när solen sken och vår andra solstråle tittade ut.

Ja en solstråle är hon, hon skrattar väldigt mycket.
Samtidigt kan hon låta väldigt arg och bestämd.
Hon är väl tjej ;-)
 
Iris 9 månader.
 
 
Än har hon inte börjat krypa men hon tar sig sakta men säkert fram på rumpan, eller snurrar runt gör hon mest.
Hon ställer sig i krypläge men så kommer hon ingen vart och ramlar ner på mage.
Men snart är det säkert dags, då blir det fart.

 
Hon har två små risgryn i nederkäken. Har inte känt om några fler tänder är på väg men i och med att jag får byta blöja hundra gånger om dagen (och natten!!!!) så gissar jag att det händer en hel del där under tandköttet.
 
Hon äter väldigt bra och har slutat med Välling på natten.
Nu är det endast en flaska innan läggdags.
 
Härliga underbara unge.

´
 
Här har vi Meja-Lisa när hon var lika gammal.
Om jag inte minns fel så hade hon inte alls så här nära till skratt som Iris har.
 
Tänk att den här lilla niomånaders tjejen snart blir fyra år, och tänk att vår lilla Iris helt plötsligt också kommer vara fyra år. Svårt att förstå.
 
Meja-Lisa 9 månader.

 
Den här pyjamasen har Iris nu.
Borde nog ta ett kort på henne i den.
 
Meja-Lisa 9 månader (Februari 2011)

Härliga underbara Tokor, tack för att ni finns.
Utan er vill jag aldrig vara.
Älskar er mest i hela världen.
 
Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar