tisdag 25 mars 2014

Sälenhelg

 
Vi och vänner har varit en långhelg till Sälen.
Helt fantastiska dagar som gärna hade fått pågå några dagar till.

Solen sken en hel del på oss och det var runt fyra plusgrader på dagarna.
 
 
Vi tillbringade hela dagarna utomhus.
Full fart på barnen som varvade mellan skidåkning, bob och pulka.
 
 
 

 
Trollskogen var mycket rolig och spännande. Troll är ju något som Meja-Lisa ofta pratar om.
Ja allt som är lite läskigt fascinerar henne.
 
En av dagarna var vi på teater där i trollskogen men det fångade jag aldrig på bild med stora kameran.
En mycket rolig teater om snögubben Valle.
 
 
 
Inne i trollskolan.
 
 
Hos Dalageten.
 
 
 
Det här Sälen/fjäll/stug-livet är så jäkla skönt och mysigt.
Att vara ute hela dagarna och sen komma in i stugan, gå i myskläder hela kvällen, äta mat och dricka vin tillsammans.....och ingen behöver packa ihop och gå hem framåt natten.
Meja-Lisa och Ture är ju så snälla med varandra och leker så himla bra.
De delade rum och sov i våningssäng.
De lekte inne i sitt rum hela tiden och hittade på så mycket olika lekar.
Många gånger hörde jag att våningsängen var en båt.
Mysiga ungar.
 
 
En av två glada pappor som fått en öl i solen.


 
Min fina skidtjej.

 
 
Ally och Iris samtalar.
 
 
Mina fina tjejer.
Sista vinterbilderna för den här vintern gissar jag.
 
 
 
 
 
 Och så Joel och Iris.
 

 
Den här helgen gav mig mycket ny energi. Fulltankad med frisk luft och D-vitamin.
Nu kör vi vidare och njuter av fina, tidiga vårdagar.
 
Kram Sofia

1 kommentar:

  1. Vilken underbar helg ni har haft..//Kram Lotta

    SvaraRadera