söndag 13 april 2014

Sköna helg

Lediga oplanerade dagar, så ser vår helg ut.
Vi fyller den med lite av varje.

Trädgården fick sig en omgång igår. Nu är vi lite närmare en vårstädad trädgård.
Joel slet med fruktträden. Nu är alla klippta.
 
 
Det känns så skönt att det är gjort för i år.
 
 
En del rabatter är fortfarande kvar. Men ett par timmar till så borde vi vara färdiga.
Vi får ta oss lite tid här och där.
 
 
 
Mellanmål ute i trädgården går inte av för hackor.
Våren är ju verkligen helt underbar. Så mycket skön och fin tid framför oss.

Det positiva med att ha en stor trädgård är väl att vi kommer ut så tidigt på våren.
Och så tycker jag det är lite terapi att stå där och räfsa och klippa. Tankarna får flyga iväg lite hit och dit.
 
 
Och så är det ju snart dags för påsk. Min absoluta favorithögtid.
Jag har därför redan påskpyntat lite, så den inte är över så fort.
 

 
Mellis utomhus är också så härligt.
Varsin smoothies mumsade vi på.

 
Cykla är favoritsysselsättningen. Därav hjälmen på huvudet halva dagen.

 
Påfylld med ny energi.

 
Vi har haft besök av mormor och morfar också.

Iris gillar när morfar sjunger för henne.
 
 
I går kväll invigde vi vår nya grill. I lite duggregn. Men är det invigning så är det.
Grillad fläskfilé, ugnsrostade rotfrukter, vitlöksstekta haricoverts  och en fräsch sallad.

 
I eftermiddag ska jag gå bort på kalas. En vän till mig fyller år och det ska vi tjejer fira.
Det ska bli så skönt och trevligt att komma bort och bara få prata i lugn och ro.

Men här tar ju inte vår helg slut. Vi har ju vår lediga måndag också.
 
Ha en skön söndag.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar