lördag 21 juni 2014

Midsommarafton

 
Vi har firat midsommar. En mysig, fin och lite sjuk midsommar.
Tre av fyra i familjen är lite hängiga.
En med feber, en med ögoninflammation och så jag med ont i halsen. Så där jätteont, som man inte vill svälja!!!
 
Men midsommarafton blev helt perfekt. Lugn och skön och i fina vänners lag.
 
 
 
Förmiddagen spenderade vi på hemmaplan. Mormor och morfar var här och band kransar åt tjejerna.
En liten sill-lunch intogs och sen var det dags att förbereda sig för dans runt stången.
 
Vi har de senaste åren åkt till Odensvi. Älskar stämningen där ute. Det är idylliskt och så som det ska vara på midsommar. Tycker jag.
 
Dessutom är det Pippi som håller i dansen. Det är mycket uppskattat av Meja-Lisa.
 
 
Ture fick också en kram

 
Coola jättefina Ally.
 
 
Här reses stången.
 
 
Min vän och hennes barn.

 
Och så mina fina midsommar-tjejer.


 
Mot kvällningen kom våra vänner och deras tre flickor.
En perfekt kväll med glada och nöjda barn, jättegod mat och tårta.
Ja så där harmoniskt som det ska vara.

 
Skattjakt i trädgården.
 
 
Lycklig Tilde som hittade sin skatt först.

 
Så himla nöjd.

 
Nelli också.

 
Tre nöjda tjejer som kollade film och åt choklad.

 
Smaskig tårta hade våra gäster med sig.

 
Prinsessor myser i soffan.

 
Även om jag gick och la mig med en ond hals och med en bäbis som hade fyrtiograders feber så kände jag mig så nöjd och rofylld.
God natt midsommar.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar