måndag 11 augusti 2014

Helgen som gick

Vi började helgen med att åka till Sigtuna. Till Meja-Lisas och Iris "bonuskusiner", till Joels "bonusbror" med fru.
 
Det blev ett trevligt dygn i vackra Sigtuna.
 
 
En glass nere i hamnen.
 
 
Iris och Molly.


 
Mina fina tjejer.
 
 
Hela ligan.

 
Vi åt fantastiskt god mat.
Perfekt grillad entrecote, grillade grönsaker och ett starkt kryddat smör till det och sen friterade pommes frites.
Det ni, mumsfillibabba.

 
Tusen tack för ett trevligt och gott dygn.
 
På lördagförmiddagen åkte vi vidare ut till Muskö. Vackra Muskö där vi varje år firar kusin Ennis födelsedag.
Hon har blivit nio år (förlåt Enni, i förra inlägget skrev jag sju år) och det firade vi med sol, bad, härligt umgänge, god mat och som vanligt helt fantastik ordnat.

 
Iris i min gamla klänning, som min mamma sydde till mig.
Även Meja-Lisa hade den när hon var i samma ålder som Iris.

 
Två fundersamma tjejer.
De finaste jag vet.

 
Min svägerska, kusinernas mamma, hon är helt otrolig med att få till det.
Ja ni ser ju.
 
Välkomstfika uppdukat nere på bryggan.

 
Den där Is-latten ni ser var ljuvlig, hade kunnat druckit upp alla fyra själv.

 
Kusin -och kaninligan samlade igen.

 
Smaskigt med hallongrottor.

 
Efter fika blev det bad för hela slanten. Gissar att Mejjis fått sin badglädje från sina kusiner. Alla hennes kusiner är riktiga blötdjur.
 
Helt galna.
 

 
Sen är det dags för mat.
Pulled beef stod på menyn.

 
Och en iskall "Sol" till det.
Ja ni ser ju.
 
 
En fantastisk måltid som vi avnjöt där på bryggan.

 
 
En massa kaninmys blev det.

 
Och mera bad såklart.
 
 
Vi tackar även för den här dagen.
Helt fantastisk.
Vi blev så bortskämda hela helgen. Och vad vi njöt.
 
På söndagen var det också kalas.
Det var dags att fira vår härliga vän Holly som snart blir tre år.
 
Söta, tokiga lilla unge.
 
 
Alla samlade för att fira och kalasa.

 
Och dags för att blåsa ut sina tre ljus.

 
Fika på lång rad.

 
Skattjakt.


 
Och än en gång tackar vi för oss.
Ett härligt kalas och massa gott att smaska på.
 
Nu kör vi sista gemensamma lediga veckan. Sju av åtta veckor har vi avverkat. Det har varit helt fantastiskt. Jag är så tacksam.
Sista veckan fyller vi med spontanitet, bara med sånt vi verkligen vill göra.
I dag kom mamma och pappa och passade tjejerna så Joel och jag fick åka på en tur till Västerås på tu man hand.
Jätteskönt att komma bort en sväng, bara vi två.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar