onsdag 24 september 2014

Tjejerna och våra dagar

Dagarna går och jag gillar livet, just nu passar det här livet mig väldigt bra.
Jag känner mig nöjd.
Jag har lite av allt och jag får lite av mycket.
 
Jag hinner med. Fast jag saknar den där tiden som jag brukar lägga på att fixa, dona, måla om nåt, möblera och sånt pyssel.
Men den tiden kommer. Nu fylls mycket av min tid av en ettårig Iris och hennes storasyster. När det blivit kväll är orken slut och jag har bara lust att sitta i soffan.
Och då får det vara så.
Fixar -och donartiden kommer.
 
Storasyster Meja-Lisa
Jag och tjejerna hinner med att träffa kompisar, både på eftermiddagar och på lediga fredagar.
Vi hinner rå om varandra och ge varandra tid.
 
I fredags vid på familjedag vid Gammelgården
Som sagt hinner med att träffa vänner...
 
Holly
I dag har vi haft kompisar här på eftermiddagen.
Massa lek för barnen och en hel del snack för mammorna.
Det gillas.
 
 
 
Meja-Lisa har blivit en stor tjej. Det är väldigt sällan konflikter med henne nu för tiden. Hon är nöjd.
Vi njuter så länge det varar.

Hon är fyra år och fyra månader.
Är 109cm lång och väger 20,4kg.
 
Hon vill vara sex år och vill tappa tänder. Det är väldigt spännande med kompisar och kusiner som tappar tänder.
 


 
Iris, vår lilla.
 
Hon är ett år och tre månader.
Hon väger 11kg.
 
Hon har nyss börjat på dagis. Är ledsen när vi lämnar på morgonen men det går snabbt över.
Just nu vaknar hon flera gånger varje natt. Vet ej om det är tänder eller alla intryck från hennes nya värld på dagis.
 
Hon har inte börjat prata så mycket än men säger i alla fall mamma, hejdå, hej, nåt som låter som pappa och så kan hon låta som en tiger.

 
Åter till soffan.
 
Hoppas ni alla har en fin vecka.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar