söndag 26 oktober 2014

Höst och den stora middagsfesten

Ännu en vecka har gått. Den här månaden oktober bara susar fram.
Men den är trött. Kan inte minnas att jag någonsin känt den här tröttheten på hösten. Har bara hört talas om den.
Jag känner mig inte deppig, bara trött.
Och jag tycker inte illa om oktober eller hösten, jag tycker det är jättemysigt.
Men trött är jag.
 
Gissar att vår lilla Iris bidrar till en del av tröttheten. och mörkret, och så är jag utomhus för lite.
Förra hösten var jag mammaledig och var ute jättemycket.
 
Jag gör det jag måste. Tar hand om barn, tvätt, hem och sen försöker jag fylla resten av tiden med vila eller umgänge med vänner. Det jag blir pigg av.
 
Det jag har lagt åt sidan är blogga, fota och fixa och greja hemma.
Ja sånt jag tycker jättemycket om att göra men sånt jag får göra när energi och tid finns.
Och när min minsta tjej blir lite mer självständig. Just nu är hon i den åldern där hon kräver en del av mig/oss.
 
 Vi fyller i alla fall vår höst med mycket skoj.
Bland annat den roliga Middagsfesten förra helgen.
Vilken kväll alltså, så spännande och så rolig.
 
Klockan tre på eftermiddagen öppnade vi vårt kuvert. Där i stod det vart vi skulle infinna oss klockan halv fem för att inta förrätt.
Det var så spännande när jag och Joel hoppade upp på våra cyklar och begav oss iväg.
Det blev en jättetrevlig förrätt och dessutom var de andra gästerna en vän till mig. Vi skratta när vi såg att vi svängde in på samma adress.
 
 
Sen cyklade vi vidare till ytterligare en trevlig måltid med trevliga gäster.
 
Hemma hade vi förberett för dessert.
Det var dukat och klart för att sen ta emot gäster hemma hos oss.
 

 
Så efter varmrätten hoppade vi upp på våra cyklar och skyndade hemåt.
Vi tände marschaller, ljus och brasa, satt på bra musik och knäppte på kaffebryggaren.
Redo att bjuda på dessert för fyra gäster.

 
Och Joel ladda upp med avec.

 
Det var jättekul att ha fyra "främmande" gäster på dessert. Synd bara att tiden gick så himla fort.
Vi bjöd på tre små efterrätter. Vi pratade, skrattade och hade det bra.

 
Sen cyklade alla sex ner till den gemensamma festlokalen. Där träffade vi nya och gamla vänner och alla pratade om kvällen och alla middagar de varit på. Vi hann även med att dansa och röja.
En jätterolig kväll som jag gärna gör om.
 
Den här helgen har också varit jättebra.
Vi har hunnit med middag hos vänner, jag har haft kusinträff med mina tjejkusiner och så har vi varit på Leos Lekland, och haft vänner på fika.
En bra helg som nu börjar lida mot sitt slut.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar